نشاط اجتماعی حلقه مفقوده جامعه شهری

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: امروزه کنار انبوه مسایل و مشکلاتی که در شهرها به چشم می‌خورد، مسئله پرکردن اوقات فراغت شهروندان و افزایش نشاط اجتماعی آنها یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، نشاط اجتماعی را حلقه مفقوده جامعه امروز دانست و اظهار کرد: در دنیای امروز، میزان شادمانی مردم یکی از معیارهای مهم پیشرفت اجتماعی است، وقتی شهروندان با آرامش در خیابان‌های شهر قدم می‌زنند نسبت به یکدیگر حس خوشایندتری دارند از این رو سیاست توسعه شهری را برپایه عدالت عمرانی، اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی بنا نهاده‌ایم.

شهردار زرین شهر اعیاد را بهترین فرصت برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه دانست و تصریح کرد: ایامی چون دهه ولایت، عید سعید قربان و... منشاء خیر و برکت و فرصتی مناسب برای تزریق شور و نشاط اجتماعی و ترویج آموزه های دینی در جامعه است.

وی ادامه داد: شهرداری زرین شهر با هدف تعمیق و تعالی مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی، توجه ویژه ای به هویت ‌بخشی فرهنگی با تکیه بر مفاهیم ناب ولایی در فعالیت‌های فرهنگی خود دارد بر همین اساس در دهه ولایت شاهد برگزاری برنامه های متنوع با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی در زرین شهر خواهیم بود.

محمدی اضافه کرد: امروز دشمنان با توطئه های مختلف کانون گرم خانواده ایرانی را مورد هدف قرار داده اند و بر همین اساس موظفیم با برگزاری برنامه های پر محتوا و نشاط آور بر روی باورهای مردم سرمایهگذاری کنیم تا در نهایت نه تنها پاتک سنگینی به توطئه های دشمن وارد کرده بلکه با ایجاد زیرساخت های لازم زمینه حضور بیش از پیش افراد خانواده را در کنار یکدیگر فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: امروز طرح هایی که با حضور هیئت های ورزشی در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای در حال اجرا است می تواند شهرداری را در رسیدن به اهداف خود در ایجاد نشاط اجتماعی یاری کند و یکی از این پتانسیل ها اجرای بازی چوگان در این منطقه است.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های خوبی در بحث توسعه زیر ساخت‌های بازی چوگان در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای وجود دارد با رایزنی انجام گرفته از سوی هیئت چوگان شهرستان لنجان، زمینی در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای در اختیار این هئیت قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: با در اختیار گذاشتن این زمین برای انجام بازی چوگان با یک تیر دو نشان را مورد هدف قرار خواهیم داد، چراکه در کنار زمین سوارکاری و اسب‌دوانی ورزش چوگان نیز آموزش داده خواهد شد و به نوعی در این مکان ورزش‌های چند منظوره انجام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه ورزش چوگان با خاطرات ایرانیان گره خورده و از ورزش‌های تاریخی ایران به شمار می‌آید، افزود: با توجه به اینکه چوگان از جمله ورزش‌هایی است که ریشه در تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان داشته و علاوه بر آن با آموزه‌ها و سخنان بزرگان دین نیز هم خوانی دارد برآن شدیم تا این ورزش را به شهروندان معرفی کرده تا آنها بتوانند با فراگیری این ورزش لحظات شادی را در کنار خانواده داشته باشند.

کد خبر 351393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.