رونمایی از کتاب «گردش تصویر» در ملایر

همزمان با اکران فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» در سینماهای کشور، کتاب «گردش تصویر» که خاطرات مسعود جعفری جوزانی و روایتی از سینمای ایران است در شهرستان ملایر رونمایی شد.

«مسعود جعفری جوزانی» این روزها «پشت دیوار سکوت» فیلم افشاگرانه ورود خون‌های آلوده و شیوع بیماری ایدز به کشور را بر پرده سینماها دارد.

کتاب «گردش تصویر» با موضوع خاطرات و زندگینامه این کارگردان سرشناس سینمای ایران، امروز (سه‌شنبه) در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان ملایر در استان همدان رونمایی ‌شد.

غلامرضا جمالی‌زاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر به خبرنگار ایمنا گفت: کتاب «گردش تصویر» زندگینامه و خاطرات «مسعود جعفری جوزانی» هنرمند عرصه سینما و تلویزیون است که به همت مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور تهیه و منتشر شده و با همکاری فرمانداری ملایر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان رونمایی شد.

وی افزود:  این مراسم  با حضور «مسعود جعفری جوزانی» و تعدادی از هنرمندان کشوری و استانی برگزار و از مقام هنری و خدمات ارزنده این هنرمند ملایری نیز تقدیر شد.

جمالی‌زاده گفت: پخش گزیده‌ای از مصاحبه تاریخ شفاهی این کارگردان سرشناس سینمای ایران با واحد تاریخ شفاهی مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، تولید و پخش مستند معرفی وی با عنوان «عمو جان» به همت انجمن سینمای جوان شهرستان ملایر و اکران اختصاصی فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» برای اولین بار در شهرستان ملایر با حضور کارگردان و تعدادی از عوامل این فیلم، از دیگر بخش‌های این مراسم بزرگداشت بود.

رییس اداره ارشاد شهرستان ملایر تصریح کرد: کتاب «گردش تصویر» روایتی از سینمای ایران از زبان «مسعود جعفری جوزانی» است که در کنار زندگینامه و خاطرات این هنرمند نام‌آشنای سینما و تلویزیون ایران، به همت مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به مرکزیت همدان و پس از ۲۰ جلسه مصاحبه تاریخ شفاهی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. این کتاب توسط نشر «روزنه» منتشر شده است.

وی تأکید کرد: هم‌چنین ۴۰ پوستر از فعالیت‌های سینمایی «مسعود جعفری جوزانی» توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور تهیه شده که همزمان با آیین رونمایی از کتاب و تجلیل از وی، در قالب نمایشگاه به مدت ۱۰ روز در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر دایر می‌شود.

کد خبر 351375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.