اقتصاد فرهنگ و هنر مغفول مانده است

تیران-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی و هنری سبب عدم وابستگی به بودجه های حمایتی و مانع از تعطیلی فعالیت های این عرصه می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام محمدعلی انصاری در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به مولفه اقتصاد فرهنگی اظهار کرد: سیاست گذاری برای حوزه اقتصاد فرهنگی در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: مولفه اقتصاد فرهنگی در حوزه فرهنگ و هنر مغفول مانده و بی تفاوتی به این حوزه آسیب هایی را وارد کرده، البته رونق اقتصادی در این عرصه نیازمند سرمایه گذاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه هنرمندان قادر به توسعه خدمات خود و تجاری سازی آن ها هستند، تصریح کرد: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی و هنری سبب عدم وابستگی به بودجه های حمایتی و مانع از تعطیلی فعالیت های این عرصه می شود.

وی ادامه داد: وابستگی به بودجه های دولتی در شرایط سخت و تحریم، مانع از ادامه فعالیت بسیاری از هنرمندان می شود، اما با داشتن برنامه اقتصادی در شرایط سخت مالی کمتر با بحران و مشکل روبه رو خواهیم شد.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه کشور به همدلی و انسجام نیاز دارد، گفت: وحدت و انسجام درونی کشور برای مقابله با توطئه های دشمنان نیاز به وحدت ملی در بین مردم و مسئولان فارغ از جنبه های حزبی و سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه با تعامل و وحدت بین بخشی به گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری کمک کنیم، تصریح کرد: اختلاف سلیقه ها و تفاوت نظرات باید زمینه ای برای پیشرفت باشد تا تبدیل به چالش و دعواهای حزبی و یا گروهی نشود.

حجت الاسلام انصاری به ظرفیت های موجود در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان تیران و کرون اشاره کرد و گفت: ظرفیت های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر این منطقه وجود دارد که با همدلی بین دستگاه های اداری و بین هنرمندان زمینه پیشرفت بیشتر برای فعالان این عرصه و بهره بندی از تولیدات فرهنگی و هنری فراهم شود.

کد خبر 351350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.