استفاده از تولیدات علمی و پژوهشی برای رفع مشکلات شهر

رییس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: باید از تولیدات علمی و پژهشی برای رفع مشکلات در بخش‌های مختلف جامعه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علیرضا سعیدی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان با شرکت گاز استان اصفهان، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: حوزه های مطالعاتی فرماندهی انتظامی استان اصفهان دو وظیفه برعهده دارد که از جمله آنها حوزه مطالعات ویژه در بخش های گردشگری، نظم، امنیت و مطالعات عمومی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری توافق نامه فرماندهی انتظامی با پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا همچنین با ستاد کل نیروهای مسلح، دانشگاه ها و سایر ادارات دولتی امضاء شده است، گفت: دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در حال حاضر با ۳۱ استان تفاهم نامه همکاری امضاءکرده است.

رییس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های تحقیقاتی، پژوهشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری، تحقیقات جایگاه مهمی را در فرآیند فعالیت‌های سازمان‌های مسلح پیدا کرد، در این راستا ضرورت راه اندازی دفاتر تحقیقات کاربردی در ناجا، مشخص و جزء لاینفک پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: دفتر تحقیقات کاربردی استان اصفهان از سال ۸۷ فعالیت‌های خود را جهت دستیابی به اهداف تحقیقاتی و مطالعاتی آغاز و اقدامات خود را متناسب با اصول شش‌گانه برنامه‌ریزی و اجرایی کرد.

سعیدی در خصوص عناوین فعالیت‌های پژوهشی دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: این دفتر برابر توافق نامه تنظیمی با پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا تمام اقدامات علمی خود را در سه حوزه فعالیت‌های پژوهشی، دانشی و دانشی پژوهشی انجام می‌دهد.

رییس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به انواع پشتیبانی و حمایت‌های مالی و معنوی خدمات پژوهشی اشاره و تصریح کرد: حمایت از طرح نقطه وظیفه جایگزین خدمت مقدس سربازی، حمایت از طرح تحقیقاتی کسر خدمت، حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا، همچنین حمایت از طرح تحقیقاتی، مالی و معنوی از جمله این اقدامات بوده است.

وی در خصوص اقدامات شاخص دفتر تحقیقات کاربردی استان اصفهان گفت: پایلوت در تألیف کتاب‌های کاربست تحقیقات پژوهشی، کاربست تحقیقات دانشی، کاربست ره آورد دانش، پایلوت در ایجاد سامانه ثبت فعالیت‌های پژوهشی، راه‌اندازی سامانه تجربه‌نگاری و تعمیم به کل کشور، راهیابی به جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف، کسب رتبه برتر و دریافت لوح در موضوعات اشاره شده از جمله این اقدامات شاخص بوده است.

سعیدی در خصوص خروجی‌ فعالیت هیئت‌های اندیشه ورز دفتر تحقیقات کاربردی استان اصفهان اظهار کرد: طرح ممنوعیت تردد خودروها در میدان امام خمینی(ره) بر اساس کاربست جلسات، اندیشه ورزی در پلس راهور استان، طرح پیاده راه ساختن چهارباغ عباسی، برپایی ایستگاه های امنیت و سلامت در مبادی ورودی استان براساس کاربست جلسات اندیشه ورزی در پلیس راهور استان از جمله این خروجی‌ها بوده است.

انعقاد بیش از ۲۱۰ پروژه پژوهشی در شرکت گاز

رییس برنامه ریزی شرکت گاز استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکت گاز در همکاری با شهرداری سابقه طولانی دارد، گفت: در گذشته بخش پژوهش شرکت گاز فقط در تهران متمرکز بود، اما با توجه به تغییر دیدگاه‌ها و اینکه واحدهای عملیاتی نیز می‌توانند در حوزه پژوهش تأثیرگذار باشند، از سال ۸۳ واحد پژوهش در شرکت گاز استان اصفهان نیز راه‌اندازی شد.

علیرضا جهانبازی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۱۰ پروژه پژوهشی در شرکت گاز انعقاد قرارداد شده است، افزود: واحد پژوهش در سه سرفصل پروژه‌ها، طرح‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی و طرح‌های دانشگاهی همچنین «نخبه وظیفه» کار می‌کند و با شهرک علمی تحقیقاتی دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی و اکثر دانشگاه های کشور تفاهم نامه پژوهشی دارد.

رییس برنامه ریزی شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: به طور معمول نیازسنجی‌های درون و برون سازمانی در شورای پژوهشی شرکت گاز مورد بررسی قرار می‌گیرد و ماحصل آنها اجرایی می‌شود. اگر قرار است مدیریت دانش اتفاق افتد، باید مدیریت پژوهش انجام و پژوهش به متن جامعه ورود پیدا کند.

توسعه همکاری‌های فرادستگاهی

مسئول پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این حوزه را توسعه همکاری‌های فرادستگاهی عنوان کرد و گفت: «زیرنظام پژوهش و ارزیابی» در اداره پژوهش آموزش و پرورش استان اصفهان وجود دارد که چرخش‌هایی را براساس برنامه‌ریزی توسعه پیش‌بینی کرده است؛ یکی از مهم ترین چرخش‌ها رویکرد پژوهش به پژوهش‌های فرادستگاهی و فراتحلیلی است. از این رو دو سیاست آموزش مبتنی بر پژوهش و سیاست گذاری براساس پژوهش را دنبال می‌کنیم.

زهره متقی با بیان اینکه طی سه سال گذشته اداره پژوهش آموزش پرورش استان اصفهان تفاهم نامه‌های زیادی با مراکز مختلف منعقد کرده است، گفت: این اداره در حال حاضر با دانشگاه‌های علوم پزشکی، اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد، شهرضا و شورای هماهنگی با مواد مخدر تفاهم نامه همکاری امضاء کرده و طرح هایی را اجرا و یا در حال اجرا دارد.

مسئول پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به طرح حامی ویژه دانشجویان ارشد و دکترا برای حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی این مقاطع گفت: دانشجویان می‌توانند از بسترهای اطلاعاتی استان و حتی کشور در این راستا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد همکاران فرهنگی در آموزش و پرورش استان اصفهان دارای مدرک دکترا هستند، گفت: به زودی با تشکیل ۱۲ گروه تخصصی از ظرفیت همکارانی که مدرک دکترا دارند، استفاده خواهیم کرد و نتایج پژوهش‌ها به صورت بانک اطلاعاتی در مرکز تحقیقات معلمان آموزش و پرورش ارائه می‌شود.

کد خبر 351301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.