"سعید آباد" قطب قرآنی ایران شود

لنجان- فرماندار شهرستان لنجان گفت: وجود قرآنی به خط مبارک امیرالمومنین(ع) و استقرار آن در روستای سعید آباد فرصتی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد و با تکیه بر این موهبت الهی زمینه تبدیل روستای سعید آباد را به قطب قرآنی و گردشگری مذهبی مهیا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست ستاد راهبردی و ساماندهی بقعه متبرکه قرآن سعید آباد، تلاوت و تدبر در قرآن را راه خروج قرآن از مهجوریت دانست و اظهار کرد: همه به قرآن عشق می‌ورزند و احترام می‌گذراند، اما عده کمی همواره آن را تلاوت و عده کمتری در آن تدبر می‌کنند از این جهت باید برای خروج مهجوریت قرآن کریم تلاش بیشتری صورت گیرد و در این خصوص همه وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: اکنون که جوانان مورد هجمه سنگین و شبیخون فرهنگی دشمنان هستند همه موظف هستیم در گام اول به سمتی حرکت کنیم که جوانان و نوجوانان با قران آشنا شوند و از شربت گوارا و حیات بخش قرآن بچشند البته نباید فراموش کرد رزمندگان اسلام جزء نخبگان قرآنی بودند و با تلاوت و توسل به کلام خداوند متعال توانستند بر استکبار و قدرت های جهانی پیروز شوند.

وی با بیان اینکه پتانسیل تبدیل روستای سعید آباد به قطب گردشگری مذهبی در این روستا وجود دارد، ادامه داد: وجود قرآنی به خط مبارک امیرالمومنین(ع) و استقرار آن در روستای سعید آباد  فرصتی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد و با تکیه بر این موهبت الهی زمینه تبدیل روستای سعید آباد را به قطب قرآنی و گردشگری مذهبی مهیا کرد.

صفرخانلو اضافه کرد: با توجه به اینکه برگزاری مراسمات ترتیل خوانی زمینه تقویت باورها و ایجاد فضای انس با قرآن را فراهم می کند باید در روزهایی که آحاد مردم به روستای سعید آباد برای زیارت می آیند اجرای اینگونه برنامه ها در دستور کار قرار گیرد تا نه تنها تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی را به همراه داشته باشد بلکه ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن در جامعه را نیز رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه و مساجد همواره به عنوان مأمن و ملجأ مردم مطرح بوده اند از این جهت بقعه متبرکه قرآن سعید آباد نیز باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند تا مردم هنگام مراجعه و حضور در این مکان مقدس احساس آرامش کنند بر همین اساس با تغییر هیئت امنای قرآن سعید آباد و تدوین و ابلاغ طرح جامع این بقعه متبرکه می تواند چاره ساز باشد.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: تدوین و ابلاغ طرح جامع بقعه متبرکه قرآن سعید آباد باید با جدیت توسط هیئت امنا و همچنین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان دنبال شود چراکه این طرح با هدف ساماندهی، عمران و آبادانی بقاع متبرکه امام‌زادگان و خدمات دهی بهتر به شهروندان و زایران تهیه می‌شود و برهمین اساس بقعه قرآن سعید آباد نیز نیازمند این طرح است.

وی افزود: از سوی دیگر طرح جامع امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای جلوگیری از ساخت‌وسازهای نامناسب، طراحی و نقشه راه ساخت‌وسازها را مشخص می‌کند که پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه باید براساس این طرح جامع، انجام شود.

صفرخانلو تصریح کرد: در طرح‌های جامع امامزادگان و بقاع متبرکه تمام نیازهای عمرانی در بخش‌های زیارتی، خدماتی، فرهنگی و حتی گردشگری در نظر گرفته می‌شود و با توجه به اینکه روستای سعید آباد دارای آب و هوای مساعد و کوهستانی بوده و دارای چشم‌انداز زیبایی است می‌تواند کمک زیادی در جذب توریست و مسافر به این منطقه و در نهایت تبدیل این روستا به قطب گردشگری مذهبی داشته باشد.

کد خبر 351300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.