نیمی از شهرهای هوشمند جهان در یک کشور قرار دارد

ساختن شهر هوشمند، رویایی است که سال‌های زیاد ذهن علاقه‌مندان فناوری را به خود مشغول کرده است. اما کشورهایی وجود دارند که در این زمینه پیشگام هستند و بیشترین تعداد شهرهای هوشمند را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چین یکی از کشورهایی است که در ساخت شهرهای هوشمند در جهان مشهور است، به گونه ای که ایجاد آن‌ها در این کشور به یک سیاست ملی تبدیل شده است. بنابراین بسیاری از فرآیندهایی که در گذشته نیاز به تعامل رودررو داشت، در این شهرها به‌ صورت آنلاین انجام می‌شود. چین حدود ۵۰۰ شهر، یعنی نیمی از شهرهای هوشمند جهان را در خود جای داده است که بسیاری از آن ها به خوبی توسعه یافته‌اند و هنوز جای پیشرفت و ترقی نیز برای آن ها وجود دارد. در این گزارش شما را با دو شهر هوشمند چین آشنا می کنیم؛

کنترل هوشمند ترافیک در شهر "شین جیانگ"

شین جیانگ (xinjiang) یکی از شهرهای هوشمند چین است که در آن تکنولوژی تقریبا به همه جنبه‌های زندگی شهروندان راه یافته است. این شهر به یک سیستم شبکه وب متصل است که ترافیک شهری را کنترل می‌کند. بدین ترتیب ترافیک به راحتی قابل کنترل بوده و از ازدحام جمعیت جلوگیری می شود. ایستگاه های اتوبوس شهر شین جیانگ نیز مجهز به صفحه نمایش‌های مخصوص برای کنترل ورود به ایستگاه هستند. جالب تر اینکه، گوشی‌های همراه شهروندان نیز به سیستم اتوبوس متصل هستند تا به راحتی زمان ورود به ایستگاه کنترل شود.

از دیگر ویژگی های شهر هوشمند شین جیانگ این است که خانه‌ها با دکمه‌های حساس به درد مجهز شده‌اند، به گونه‌ای  که اگر سالمندی آن را فشار دهد، به راحتی اورژانس به آن خانه فرستاده می شود! علاه بر این، سیستم امنیتی اجتماعی که در این شهر وجود دارد، میزان رشد افراد بیکار را اعلام می‌کند؛ بنابراین دولت به خوبی می‌داند که جمعیت بیکار چه مقدار افزایش پیدا کرده است.

تجویز نسخه اینترنتی در شهر هوشمند "یینچوان"

یینچوان (Yinchuan)، یکی دیگر از شهرهای هوشمند چین است. در این شهر تعدادی کد QR در دیوارهای شهر قرار گرفته است که به پرسش‌های افراد پاسخ می‌دهد. برای مثال جویندگان کار می‌توانند با اسکن کردن کدها، اطلاعات سریعی درباره فرصت‌های شغلی دریافت کنند. در شهر یینچوان صورت افراد به منزله کارت اعتباری آن‌ها است، بدین معنی که صورت مسافران به ‌حساب‌های بانکی‌شان مرتبط است. برای مثال افراد در هنگام سوار شدن به اتوبوس معطل پرداخت کرایه نمی‌شوند.

در اتوبوس‌های محلی، نرم‌افزار تشخیص چهره، جای جعبه پرداخت کرایه را گرفته است و مشابه اثر انگشت که گوشی هوشمند را باز می‌کند، با تشخیص چهره، کرایه مسافران حساب می‌شود. همچنین در این شهر، سطل زباله‌های عمومی نیز هوشمندانه عمل می کنند؛ این سطل‌ها با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و قابلیت فشرده کردن زباله تا پنج برابر ظرفیت خود را دارند. زمانی که سطل زباله‌ها پر شدند، سیگنالی منتشر می‌شود که معلوم می‌کند چه زمان باید آن‌ها را تخلیه کرد.

از دیگر امکانات این شهر ارائه خدمات توسط سایت Haodaifu است. این پورتال اینترنتی، پزشکان را با بیماران مرتبط کرده و از راه دور برای بیماران نسخه تجویز می‌کند که این کار باعث کاهش ازدحام در بیمارستان‌ها می‌شود. در شهر هوشمند یینچوان دیگر خرید مواد غذایی، کاری قدیمی است. ساکنان شهر می‌توانند خرید خود را از طریق برنامه‌ای که در گوشی خود نصب می‌کنند انجام داده و به جای این که در خانه منتظر رسیدن کالاهای فاسدشدنی شوند، از یخچال‌های هوشمند که در نقاط مرکزی شهر واقع‌ شده‌اند، خریداری کنند.

کد خبر 351273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.