گردشگری کوهستان، صنعتی برای دستیابی به توسعه پایدار در چرمهین

لنجان- شهردار چرمهین گردشگری کوهستان را صنعتی برای دستیابی به توسعه پایدار دانست و گفت: امروز طرح توجیهی منطقه گردشگری شاه لولاک تهیه شده و شهرداری چرمهین با انجام مطالعات متعدد فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در بسته های پیشنهادی معرفی و جهت ارایه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تهیه و تدوین کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، شهاب ثابت راسخ در جمع خبرنگاران، فعالیت های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی را زیر بنای اصلی توسعه شهری دانست و اظهار کرد: شهرداری نهادی پیشتاز در ارایه خدمات شهری و عمرانی است و انجام این گونه خدمات به صورت شبانه روزی از وظایف شهرداری به شمار می آید.

وی با بیان اینکه شهرداری نهادی صرفا خدماتی نیست، ادامه داد: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت شهرداری ها مدیریت شهری چرمهین تلاش خود را به کار گرفته تا با روش های نوین از جمله برنامه ریزی استراتژیک و پویا، اهداف آینده خود را ترسیم کرده و با کسب ابزار و سیاست های لازم راهکارهای دستیابی به این اهداف را مشخص کند.

ثابت راسخ اضافه کرد: امروز شهرداری چرمهین توانسته است در حوزه های عمرانی، شهرسازی، حمل و نقل، بهداشتی، اقتصاد شهری، گردشگری و ... با قدرت ورود پیدا کرده و در تمامی زمینه ها به مردم خدمت رسانی کند.

شهردار چرمهین با اشاره به اولویت‌های بودجه سال جاری خاطرنشان کرد: اولویت در فرآیند تدوین بودجه امسال با توجه به محدودیت‌های درآمدی، تکمیل پروژه‌ها نیمه تمام بوده بر همین اساس بودجه سال ۹۷ شهرداری چرمهین ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شد که ۷۰ درصد آن عمرانی و ۳۰ درصد جاری است.

وی خاطرنشان کرد: احداث و تکمیل بلوار پیامبر اعظم که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد از جمله پروژه های شاخص شهرداری چرمهین به شمار می آید همچنین بلوار سردار شهید حمزه نعمتی یکی دیگر از پروژه های بزرگ این شهر است که تاثیر بسزایی در ایمن سازی تردد شهروندان دارد.

ثابت راسخ اظهار کرد: پیگیری برای احداث سایت صنعتی شهر، آرامستان، مصلی شهر، سایت دام و طیور و... همچنین تجهیز بادامستان منطقه گردشگری شاه لولاک به سیستم آبیاری قطره ای، آسفالت معابر، تجهیز مرکز معاینه فنی شهر چرمهین، ساماندهی قنوات شهر و ... از جمله اقدامات و پروژه هایی است که به سرانجام رسیده چراکه مردم توقع دارند در شهری که زندگی می کنند، هر روز کیفیت رفاه عمومی و عمرانی بهتر از دیروز باشد.

وی وسعت شهر چرمهین  را ۴۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: ۹۵ هکتار از شهر چرمهین جزء بافت فرسوده به شمار می آید و با توجه به اینکه بافت‌های فرسوده شهری پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را دارند دولت با در نظر گرفتن تسهیلات متعدد آن‌هم با شرایط اقتصادی امروز همت قابل قبولی را در زمینه احیای بافت فرسوده داشته است.

ثابت راسخ با بیان اینکه بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از معضلات توسعه مدیریت شهری مطرح است، ادامه داد: برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده مشوق‌های قانونی و مالی برای ترغیب ساکنان این مناطق نیاز است و بر همین اساس این شهر را به چهار محله تقسیم شده تا خدمت رسانی به آنان به سهولت انجام گیرد و امسال نیز شاهد ارایه تخفیف صد درصدی صدور پروانه به محلات هدف هستیم.

وی با اشاره با اهمیت توسعه گردشگری با تکیه بر آداب و رسوم کهن خاطرنشان کرد: یکی از آیین های کهنی که در شهر چرمهین از گذشتگان باقی مانده آیین شالورا جاری است که هر ساله پس از گذشت ۷۰ روز از عید نوروز و همزمان با آغاز فصل گرما انجام می شود و در گذشته در روز شصت ونهم سال این روز توسط دشتبان محل جار زده می شد و زمان شروع این مراسم به اطلاع عموم می رسید.

وی ادامه داد: طبق تاریخچه و نقلی که کهن سالان شهر از آیین مذهبی شالورا جاری دارند در گذشته با فرا رسیدن این روز هر یک از فامیل هایی که در چرمهین ساکن بودند در نزدیکی آبشار مکانی را برای اتراق خود و فامیل مهیا می کردند و طبق سنت خود یک یا چند روز در این مکان در کنار یکدیگر زندگی می کردند.

ثابت راسخ با بیان اینکه چرمهین در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه گردشگری کوهستان از پتانسیل‌های منحصر بفردی برخوردار است، تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری در شهر زیبای چرمهین با جاذبه های طبیعی و تاریخی خود نقش موثری در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد داشت بر همین اساس پیگیری های متعددی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر چرمهین و همچنین فرماندار شهرستان لنجان در خصوص اجرایی شدن طرح منطقه گردشگری شاه لولاک انجام گرفت.

وی گردشگری کوهستان را صنعتی برای دستیابی به توسعه پایدار در شهر چرمهین دانست و عنوان کرد: امروز طرح توجیهی منطقه گردشگری شاه لولاک تهیه شده و شهرداری چرمهین با انجام مطالعات متعدد فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در بسته های پیشنهادی معرفی و جهت ارایه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تهیه و تدوین کرده است.

کد خبر 351229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.