۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
روز جهانی عکاسی مبارک

روزهایی که به سرعت برق در جریان هستند، لحظاتی که تنها یکبار به وقوع می‌پیوندد، لبخندی که شاید فقط یکبار در موقعیتی خاص اتفاق می‌افتد و هزاران هزار لحظه که تنها به کمک یک هنر خاص و بی بدیل ثبت می‌شوند.

به گزارش ایمنا، ۲۸ مرداد ماه، برابر با ۱۹ آگوست، روزی است که از سال ۲۰۰۹ تا کنون در تاریخ جهان به نام حرفه‌ای جاودان رقم خورده است. حرفه‌ای که به کمک آن اشک‌ها و لبخندها، خوشی‌ها و ناخوشی‌ها، اولین‌ها و آخرین‌ها و خلاصه تک تک لحظات خوب و بد زندگی انسان تثبیت می‌شود تا یادواره‌ای باشد برای فرداها و مروری برای گذشته‌ها: حرفه عکاسی.

عکاسی تنها نمایشی از واقعیت و فقط تثبیت کننده لحظات خاص زندگی از منظر دید تیزبین و هنرمندانه یک عکاس نیست؛ واقعیت امر این است که ارزش یک عکس گاهی برابر با هزاران کلمه است. گاهی تصاویر فراتر از کلمات حرفی برای گفتن دارند؛ آنقدر عمیق که تأثیر آن‌ها با گوشت و پوست عجین می‌شود و با دیدن یک عکس شاید دنیایی از حرف‌ها به ذهن آدمی خطور کند و در جان او ریشه بدواند.

هنرمندان این رشته چه از لحاظ حرفه‌ای و شغلی، و چه با دید هنری و سرگرمی، با چشمانی متخصص در دیدن آنچه دیگران نمی‌بینند، لحظات را در بهترین زمان ممکن به ثبت می‌رسانند و دنیا را چه رنگی و چه سیاه و سفید، به زیباترین شکل ممکن به تصویر می‌کشند و در بسیاری مواقع صحنه‌هایی که شکار عکاسان می‌شوند باعث باز شدن چشم جهانی به واقعیت‌های نادیده می‌شود. لذا جا دارد عمیق‌ترین تبریک ها به این قشر کمتر دیده شده تقدیم شود و برای یک روز از سال هم که شده هنر بی بدیل این عزیزان گرامی داشته شود.

یادداشت از: مریم زمانی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 351183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سوگند IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 0
    روز عکاسی مبارک