طرح محدوده ترافیکی در انتظار مصوبات شورای ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح محدوده ترافیکی طی هفته‌های آینده مصوبات شورای ترافیک را می‌گیرد.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: مدیریت شهری اصفهان به منظور آرام‌سازی ترافیک و اولویت‌دادن به حمل و نقل غیرموتوری اعم از پیاده و دوچرخه در مرکز شهر، اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها را به عنوان یک طرح سلبی از سال ۸۹ با نصب دوربین‌های ثبت تخلف در محدوده مرکزی شهر اصفهان کلید زد، اما این طرح چندان موفق نبود و باعث افزایش سرانه مالکیت خودرو در میان شهروندان شد به طوری که برخی از شهروندان با خرید دو خودرو یکی پلاک زوج و یکی پلاک فرد به گونه‌ای این طرح را دور می‌زدند.

وی افزود: در این راستا شهرداری اصفهان به منظور کنترل سفرهای درون شهری، کاهش آلودگی هوا و ترافیک، طرح محدوده ترافیکی شهر اصفهان را پیشنهاد داد، بر این اساس لایحه مدیریت تقاضا در محدوده تاریخی و مرکزی شهر در شورای اسلامی شهر مطرح و به تصویب این شورا رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح محدوده ترافیکی طی هفته‌های آینده مصوبات شورای ترافیک را اخذ می‌کند، گفت: پس از اجرای این طرح، شهروندانی که قصد سفر به محدوه مرکزی شهر را داشته باشند با پرداخت مبلغ ۱۰ هزار تومان به محدوه وارد می‌شوند.

صلواتی ادامه داد: در این طرح برای سکنه خیابان‌های مرکزی شهر ۸۰ درصد تخفیف و برای کسبه و بخش خصوصی نیز ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص نحوه پرداخت مبلغ محدوده ترافیکی توسط رانندگان وسایل نقلیه اظهارکرد: قبل از اجرای طرح فراخوانی اعلام می‌شود تا ساکنان محدوده مستندات سکونت و کسبه مستندات محل کسب خود را ارایه، شماره پلاک آنها در صورت احراز مالکیت و سکونت در سامانه ثبت و در نهایت مجوز صادر می‌شود، سایر شهروندان نیز از طرق اپلیکیشن تلفن همراه، به صورت پیامک از طریق اینترنت یا عوامل فروش طرح، قبل از ورود رقم مورد نظر را پرداخت می‌کنند که به محض پرداخت پلاک خودرو در سامانه ثبت خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: پلاک خودروهایی که در محدوده تاریخی و مرکزی شهر تردد می‌کنند از طریق دوربین‌ها ثبت می‌شود، چنان‌چه مالک خودرو مبلغ مورد نظر را پرداخت کرده باشد، خودرو در لیست پلاک‌های مجاز ثبت می‌شود، در غیر این صورت مبلغ ۲۰ هزار تومان جریمه صادر خواهد شد.

صلواتی با بیان اینکه قیمت تعیین شده برای محدوده ترافیکی با درآمد سرانه شهر بومی‌سازی شده است، گفت: سعی شده طرح با حداقل قیمت اجرا شود، البته در تعیین نرخ محدوده سه عامل نظرات مردم و کارشناسان و قیمت مجوز در شهرهای مشابه که این طرح را اجرا کرده‌اند، لحاظ شده است.

وی با اشاره به غیرفعال شدن دوربین ثبت تخلف زوج و فرد در خیابان باغ گلدسته گفت: با توجه به تعداد پارکینگ‌های احداث شده در خیابان باغ گلدسته و آمادگاه با همفکری پلیس راهور تصمیم گرفته شد دوربین ثبت تخلف زوج و فرد که ابتدای خیابان باغ گلدسته نصب شده بود، غیرفعال و به نقطه دیگری منتقل شود.

کد خبر 351178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.