هیچ بیماری فرآورده های دامی تیران و کرون را تهدید نمی کند

تیران-مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون گفت: هیچ کدام از بیماری های دام و طیور، سلامت فراورده های خام دامی را در شهرستان تیران و کرون تهدید نمی کند.

فضل الله صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، با اشاره به شیوع بیماری های بین دام و طیور و به ویژه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در بین مرغداری های شهرستان اظهار کرد: مرغداری آلوده به این بیماری شناسایی و مرغ های آن ها معدوم شده و برای پیشگیری از شیوه بیماری از جوجه ریزی در مرغداری ها جلوگیری شده است.

وی افزود: نظارت های شبکه دامپزشکی بر مرغداری ها و گاوداری های دارای مجوز شهرستان در راستای پیشگیری از شیوع بیماری وجود دارد و هیچ کدام از بیماری های دام و طیور سلامت فراورده های خام دامی را در شهرستان تیران و کرون تهدید نمی کند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: تمامی فراورده های خام دامی مورد عرضه در شهرستان تحت نظارت های بهداشتی قرار دارد و مردم نسبت به سلامت غذایی خود اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان گزارش کنند.

وی با بیان اینکه کشتارگاه های صنعتی دام و طیور شهرستان تیران و کرون نیز تحت نظارت ویژه قرار دارد، تصریح کرد: اتاق پیش سرد در کشتارگاه های دام مورد تاکید و توجه بوده و کشتارگاه شهرداری به این امکانات مجهز شده است.

صالحی با بیان اینکه خط کشتار بوقلمون و مرغ در کشتارگاه طیور شهرستان تفکیک شده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق در ارتقای سلامت تولید گوشت سفید و ارایه خدمات بهداشتی موثر بوده و نظارت ها نیز در این خصوص بیشتر شده است.

وی همکاری مردم در خرید از فروشگاه های معتبر را خواستار شد و گفت: تمامی کشتارهای دام و طیور در مقاطع مختلف سال باید در کشتارگاه و تحت نظارت دامپزشک باشد و در ایام عید قربان نیز دامپزشکی شهرستان به صورت آماده باش بر کشتارها نظارت می کنند.

کد خبر 351162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.