تعرفه خدماتی دفاتر تسهیل‌گری بافت فرسوده در شیراز اصلاح می‌شود

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز گفت: تعرفه خدماتی دفاتر تسهیل‌گری بافت فرسوده در شیراز اصلاح می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدعبدالرزاق موسوی در حاشیه جلسه امروز کمیسیون، به ارائه گزارش بخشی از عملکرد یکساله کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی پرداخت .

وی با اشاره به برگزاری ۵۵جلسه کمیسیون در سال اول شورای پنجم گفت: نشستهای تخصصی و فنی در سه کمیته حقوقی و املاک، مالی و درامد، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی برگزار شد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امورحقوقی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نمود فعالیت و عملکرد و همچنین موفقیت شورای شهر در گرو عملکرد کمیسیون‌هاست.

وی گفت: شورای شهر موظف است تا مقررات شهرداری را وضع و بر اجرای مصوبات و مقررات نظارت کند که این مهم به دلیل عدم تخصص اعضای شورا در همه موضوعات و کمبود زمان برای بررسی کارشناسی در صحن شورا در کمیسیونها صورت می‌گیرد.

وی افزود: به منظور بررسی دقیق، باید اعضا اطلاعات و داده‌های موضوع قابل بحث را در اختیار داشته باشند و به صورت فعال در کمیسیون حضور یابند که این مهم در کمیسیونها به صورت یکسان محقق نشده است.

موسوی ادامه داد: در راستای اجرای فعالیتهای فنی و تخصصی، هرعضو تنها می‌تواند در یک کمیسیون حضور فعال و موثر داشته باشد این در حالی است که اعضا در بیش از یک کمیسیون حضور داشتند.

وی افزود: با توجه به سعی شورا مبنی بر استفاده از نظرات کارشناسان و مشاوران متخصص، به دلیل عدم تامین منابع مالی، شورا در این امر موفق نبوده است.

عضوشورای اسلامی شهر شیراز گفت: حجم نیروهای اداری و هزینه اداری شورا بیشتر از هزینه کارشناسی است در حالی که عمده هزینه‌ها باید در راستای استفاده از نظرات کارشناسان باشد که این از جمله مشکلات شورا در سال اول بود که باید در سال دوم رفع شود.

موسوی افزود : در راستای ارزیابی عملکرد کمیسیونها، باید با شناسایی شاخص ها به بررسی مصوبات کمیسیون‌ها بپردازیم که این مصوبات تاچه حدی پاسخگوی نیاز شهرداری بوده است و در شهرداری اجرایی شده است و چه تغییراتی را در شهر ایجاد کرده‌اند در غیراینصورت تلاش‌های ما بی فایده است.

وی بر اصلاح ساختار دبیرخانه‌ی شورا تاکید کرد و گفت: باید شرح وظایف افرادمشخص شود و به صورت دائمی عملکرد سیستم اداری شورا چه کارمندان و چه مدیران قابل ارزیابی باشد.

وی بر این باور است که برخی مزایای مادی باید بر اساس میزان کارایی و حجم کار اعضای دبیرخانه به آنها پرداخت شود و تلاش بیشتر افراد در پرداخت های آنها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در غیر این‌صورت سبب از دست دادن انگیزه آنها می شود.

موسوی گفت: باید تلاش کنیم فعالیت دبیرخانه مطلوب‌تر شود زیرا دبیرخانه به عنوان یک مجموعه در موفقیت و شکست شورا شریک است و اعضای دبیرخانه و اعضای شورا در مقابل مردم مسئول و پاسخگو هستند.

وی در ادامه و در موضوع مصوبات جلسه اخیر کمیسیون افزود: بررسی اصلاح تعرفه دفاتر تسهیلگری بافت فرسوده شیراز در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت.

موسوی گفت: دفاتر تسهیلگری خدماتی را در راستای بازسازی بافت فرسوده شیراز ارائه می‌دهند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این دفاتر در نحوه دریافت مجوز، پایان مدت مجوز و میزان تعرفه دریافتی دارای مشکلات جدی هستند که کمیسیون شهرسازی و معماری و با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تلاش کردند در نحوه فعالیت دفاتر، هزینه‌های دریافتی و نظارت بر کار آنها در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مردم بازنگری صورت گیرد.

موسوی گفت: در این کمیسیون مقرر شد شهرداری اطلاعات دقیقی را در اختیار کمیسیون قرار دهد و کمیته‌ای بر اساس اطلاعات دریافتی تشکیل و به بررسی میدانی هزینه‌های این دفاتر و تعیین مقررات مربوط به تعرفه بپردازد.

وی در پایان از مصوبه کمیسیون مبنی بر واگذاری این دفاتر از طریق مناقصه خبر داد.

کد خبر 351152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.