۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
شب معمارانۀ خانه صفوی

شب معمارانه با عنوان "زیبایی شهر بزرگ، معماری کلان شهری اتو واگنر" در خانه صفوی برگزار می‌شود.

به گزراش ایمنا، ازسوی زنجیره فرهنگی ایوان و با همکاری خانه صفوی، دومین شب معمارانه با عنوان "زیبایی شهر بزرگ، معماری کلان شهری اتو واگنر" برگزار می شود.

"اتو واگنر" معمار اتریشی و یکی از پیشگامان معماری و شهرسازی نوگرای سده بیستم و بنیان‌گذار مکتب وین بشمار می‌رود. او در سال ۱۹۱۱ دستاورد پژوهش‌های شهری خود را به نام کلانشهر منتشر کرد. واگنر کلانشهر را شکل شایسته‌ استقرار برای سده‌ بیستم می‌دانست و جملۀ وی «چیزی که قابل استفاده نیست، نمی‌تواند زیبا باشد» معروف خاص و عام شده است.

"اتو واگنر" گمنامی آدم‌ها در کلانشهر را یکی از برتری‌های آن می‌دانست و نوشته است: "بیشتر ساکنان شهر دوست دارند تا به صورت عدد، در انبوهی جمعیت پنهان شوند. زندگی در شهر به معنای آزاد شدن از هرگونه قید و بند تحمیلی از سوی اجتماع است." وی اعتقاد دارد که یک کلانشهر همواره باید ضمانت رشد و گسترش خود را داشته باشد و برای همین نباید مانع رشد آن از هر سو شد و درعین‌حال نیز باید این گسترش را تقویت کرد چرا که کلانشهر بی‌انتها به طور همزمان محیط اطراف خود را نیز در بر می‌گیرد.

دومین شب معمارانه با عنوان "زیبایی شهر بزرگ، معماری کلان شهری اتو واگنر" به زبان انگلیسی و با سخنرانی "پروفسور آندرا نیرهاس" و هم‌چنین با حضور "پردیس مهیمن" به عنوان مترجم، شنبه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۹ در خانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطروس و وحید، کوچه شماره ۳۱ برگزار می شود. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی اینترنتی MemarNews.com مراجعه کنند.

کد خبر 351137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.