جوانان شهرضایی، مورد بی مهری مسئولان هستند

شهرضا - رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا گفت: تاکنون هیچ یک از سیاست‌های ابلاغی در حوزه جوانان به درستی تدوین نشده است و جوانان شهرضایی مورد بی‌مهری مسئولان واقع شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی نقی انصاری ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنوز برنامه جامعی در حوزه جوانان تدوین نشده است، اظهار کرد: نبود این برنامه باعث بروز مشکلات فراون در حوزه جوانان شده است، باید بدانیم که مشکلات جوانان تنها با برگزاری همایش و جلسه برطرف نمی‌شود.

وی با تأکید بر ریشه‌یابی و بررسی اساسی مشکلات جوانان، تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه وزارت ورزش و جوانان، پرداخت تسهیلات یا ارایه خدمات به نسل جوان را با چالش مواجه کرده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا بیکاری و نبود زمینه اشتغال مناسب را از مهم ترین علل تشدید مشکلات نسل جوان برشمرد و افزود: تلاش برای برطرف کردن مشکلات نسل جوان، در واقع به معنی جلوگیری از معضلات در آینده و حمایت از مهم ترین سرمایه اجتماعی کشور است.

انصاری تأکید کرد: تاکنون هیچ یک از سیاست‌های ابلاغی در حوزه جوانان به درستی تدوین نشده است و جوانان مورد بی‌مهری واقع شده‌اند.

تأسیس مدارس بسکتبال و والیبال در شهرضا

وی با بیان اینکه استعدادیابی یکی از نخستین اصول ورزش حرفه‌ای است، خاطرنشان کرد: وجود شش مدرسه فوتبال در شهرضا نشان‌دهنده اهتمام مسئولان این حوزه برای تقویت زیرساخت‌های آن است، چنانچه بسیاری از بازیکنان این مدارس نیز به تیم‌های برتر استان یا لیگ‌های کشوری معرفی شده‌اند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا از تأسیس مدارس بسکتبال و والیبال در این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: توسعه مدارس ورزشی، در آینده نزدیک شهرضا را به یکی از مهم ترین قطب‌های ورزش کشور تبدیل می‌کند.

خصوصی سازی، گامی در جهت تقویت زیرساخت‌ها

انصاری خصوصی سازی بر اساس موازین دقیق و علمی را زمینه‌ساز تقویت‌ زیرساخت‌های ورزشی دانست و تأکید کرد: بر این اساس از چند سال گذشته، اماکن ورزشی شهرستان منطبق با قانون اداره اماکن ورزشی، به بخش خصوصی و هیئت های ورزشی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه مجموع درآمد اماکن ورزشی در شهرضا ۴۰۰ میلیون تومان است، اضافه کرد: نیمی از این درآمد برای تأمین هزینه‌های ورزشی شهرستان در نظر گرفته شده و نیمی دیگر به خزانه دولت واریز می‌شود در حالی که یک سوم از مجموعه‌های ورزشی شهرضا درآمدزا و مابقی هزینه‌بر است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا از برگزاری مزایده واگذاری ۱۵ مکان ورزشی این شهرستان به بخش خصوصی خبر داد و افزود: از این تعداد شش مرکز روستایی است که با وجود هزینه یک میلیارد تومانی برای ایجاد آن، هیچ موردی برای بهره‌برداری مناسب نیست.

ورزش شهرضا چشم به راه اعتبارت حمایتی

انصاری از کمک ۲۰۰ میلیون تومانی اداره ورزش و جوانان این شهرستان به هیئت های ورزشی خبر داد و افزود: سهم هر هیئت به طور متوسط از این مبلغ چهار میلیون تومان است در حالی که امسال تاکنون هیچ اعتباری برای این منظور اختصاص نیافته و کمکی به شهرستان نشده.

وی با اشاره به بدهی ۶۰ میلیون تومانی هیئت های ورزشی این شهرستان جهت برگزاری مسابقات، تصریح کرد: ورزش شهرضا نیازمند اعتبارات حمایتی است، در غیر این صورت فرصت‌های موجود از بین می‌رود.

رییس اداره ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری بازرسی‌های روزانه و هفتگی از باشگاه‌های ورزشی این شهرستان، اظهار کرد: گشت‌های محسوس و نامحسوس در بازرسی‌هایی که انجام می‌دهند، مهم ترین موازین قانونی و بهداشتی را تذکر و تخلفات را به مراجع ذی‌صلاح گزارش می‌دهند.

انصاری با بیان اینکه چمن ورزشگاه تختی بیش از ۴۰ سال قدمت دارد، خاطرنشان کرد: احیای دوباره این زمین چمن نیازمند اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیون تومان است در حالی که سال ۸۹ اعتباری که برای تعمیر این زمین چمن در نظر گرفته شد بود، جذب نشد و در سال‌های بعد نیز اختصاص نمی یابد.

وی اضافه کرد: امسال اعتبارات استانی اداره ورزش و جوانان شهرستان ۱۰۰ میلیون تومان و اعتبارات ماده ۱۸۰، ۷۰۰ میلیون تومان است که اعتبارات ماده ۱۸۰ برای تعمیر چمن ورزشگاه تختی اختصاص می‌یابد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا با بیان اینکه یکی از بهترین زمین‌های چمن استان اصفهان در ورزشگاه تختی این شهرستان قرار دارد، تأکید کرد: سال ۹۳ این چمن در حال نابودی بود که با اختصاص اعتباراتی مرمت و قابل استفاده شد و امسال نیز اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

کد خبر 351126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.