رده دوم پاداش سپاهان برای پیروزی در دربی/ استقلال از صدر دور شد

در پایان هفته چهارم لیگ برتر فوتبال صدر نشینی شاگردان گل محمدی، پیروزی سپاهان در دربی اصفهان، شکست استقلال و تساوی پرسپولیس در تهران از نکات حائز اهمیت این هفته بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از نکات قابل توجه هفته چهارم لیگ برتر فوتبال می توان به پیروزی شاگردان یحیی گل محمدی و صدرنشینی پدیده با ۹ امتیاز اشاره کرد. همچنین در این هفته ۱۶ گل به ثمر رسید و از ۸ مسابقه برگزار شده ۳ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسید. ضمن اینکه پیروزی سپاهان در دربی اصفهان باعث شد تا این تیم با ۸ امتیاز در رده دوم قرار بگیرد.

پرواز یحیی به صدر، سپیدرود بدون خداداد هم می بازد

قعرنشین لیگ برتر، در این هفته نیز عملکردی بهتر از هفته های قبل نداشت. البته حریف سپیدرودی ها در این هفته، تیم بسیار خوب یحیی گل محمدی، یعنی پدیده مشهد بود که هفته های خوبی را پس از شکست در هفته اول برابر پرسپولیس، سپری کرده است. آن ها که در این بازی هم با دو گل حریف خود را شکست دادند، حالا با ۹ امتیاز به صدر جدول رفتند و جایگاه پرسپولیس را تصاحب کردند. در طرف دیگر، سپیدرود بحران زده با این شکست، یک هفته دیگر در قعر جدول رقابت ها باقی ماند.

ماشین سازی یا گسترش فرقی ندارد، باز هم ۱-۱ می کند!

شاگردان فیروز کریمی که از این هفته، دیگر با نام گسترش فولاد به میدان نمی روند و نامشان به ماشین سازی تغییر کرد، در نتایج خود تغییری ندیدند. بازیکنان ماشین سازی، همانند سه هفته قبل در بازی برابر پیکان نیز با نتیجه یک بر یک به تساوی رسیدند تا این چهارمین تساوی با این نتیجه برای شاگردان کریمی باشد. شاگردان جلالی نیز پیش از این بازی، یک برد و دو مساوی بدون گل را در کارنامه خودثبت کرده بودند، همچنین ماشین سازی با این تساوی ۴ امتیازی شد تا در رده دهم بایستد و پیکان نیز ۶ امتیازی شد و جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

شکست شاگردان شفر در گرمای جم

پس از یک پیروزی امیدوار کننده در برابر تراکتورسازی، استقلالی ها مقابل شاگردان تارتار، غافلگیر شدند و پارس جنوبی، با انجام یک بازی حساب شده توانست از سد استقلال بگذرد. شاگردان شفر پس از این شکست، باید تمرکز خود را حفظ کنند تا در برابر تیم بالانشین فولاد در هفته آینده، به روند خوب خود برگردند. در طرف دیگر، مردان تارتار پس از این که در سه هفته، ۴ امتیاز گرفته بودند، حالا هفت امتیازی شدند و به نظر می رسد بار دیگر روند شروع فصل گذشته را در پیش گرفته و می خواهند در بالای جدول باشند. پارس پس از این بازی در رده چهارم ایستاد و استقلال نیز با همان ۵ امتیاز اندوخته قبلی خود، به رده هفتم سقوط کرد.

اشتباهات نساجی، سه امتیاز را به فولاد تقدیم کرد

شاگردان نکونام که همچنان به دنبال برد هستند در ابتدا توسط عباس زاده به گل رسیدند و به کسب اولین برد فصل در لیگ، نزدیک شدند اما ناگهان اشتباهات فردی بازیکنان نساجی و استفاده فولادی ها از فرصت ها، باعث شد که این تیم به بازی بازگردد و با نتیجه ۲ بر یک، حریف را مغلوب کند. نساجی با این شکست، دو امتیازی باقی ماند و به رده پانزدهم رفت و در طرف دیگر، فولاد با این پیروزی هفت امتیازی شده و در رده پنجم جدول قرار گرفت.

اولین پیروزی توشاک در روز شلوغ یادگار امام

تراکتورسازی که در هفته قبل برابر استقلال با سه گل شکست خورده بود در این هفته نشان داد که از این باخت درس گرفته است. این تیم که در ورزشگاه مملو از جمعیت یادگار امام به مصاف سایپا می رفت، اشتباهات دفاعی گذشته خود را تکرار نکرد و با ارائه یک بازی منطقی، توانست گلزنی کند. این برد شاید نشان از هماهنگ تر شدن بازیکنان تراکتورسازی داشته باشد و این تیم در هفته های بعد، عملکرد بهتری ارائه کند. به هرحال تی تی ها با این برد، ۵ امتیازی شده و به رده نهم رفتند و سایپا نیز که پس از هفته اول روزهای خوبی را تجربه نمی کند، ۴ امتیازی باقی ماند و به رده یازدهم سقوط کرد.

یزدی و سرجیو، با هم امتیاز می گیرند

صنعت نفت در یکی از بازی های خوب این هفته، میزبان استقلال خوزستان بود. این بازی نسبتا پرگل، با درخشش وحید خشتان در خط حمله استقلال خوزستان همراه بود و دو تیم در نهایت، به تساوی دو بر ۲ رضایت دادند. گفتنی است که پیش از این بازی، هر دو تیم دو امتیازی بودند و پس از این بازی، ۳ امتیازی شدند تا شانه به شانه و در کنار هم، در رده دوازدهم و سیزدهم جدول بایستند.

برانکو باز هم برابر تیمی دفاعی ناموفق بود

پرسپولیس در هفته چهارم، میزبان شاگردان ویسی بود. این تیم که در هفته گذشته برابر استقلال خوزستان، نتوانست به پیروزی برسد، در این هفته نیز در خانه برابر یک تیم دفاعی بار دیگر متوقف شد و علیرغم ارائه یک بازی هجومی، نتوانست از سد دفاعی حریف بگذرد. پرسپولیسی ها با این تساوی، هشت امتیازی شدند و صدر جدول را از دست دادند تا به رده سوم سقوط کنند. اما نفت، با این تساوی سه امتیازی شد و با حضور در رده چهاردهم، نسبت به هفته قبل، یک پله صعود داشت.

کلاس دربی در اصفهان برگزار شد

ورزشگاه فولادشهر، میزبان جذاب ترین بازی هفته چهارم لیگ برتر بود. سپاهان و ذوب آهن که تا پایان هفته سوم، با ۵ امتیاز در کنار هم در جدول قرار گرفته بودند، در هفته چهارم به مصاف هم رفتند تا یک بازی بسیار زیبا را به نمایش بگذارند. نبرد امیر و امید همه چیز داشت و دو تیم به علاوه گل هایی که به ثمر رساندند، هر کدام یک بار نیز توپ را به تیرک دروازه حریف زدند. اما در نهایت این سپاهان بود که با پیروزی ۲ بر ۱ در این بازی، هشت امتیازی شد و به رده دوم جدول رفت و ذوب آهن نیز ۵ امتیازی ماند و به رده هشتم سقوط کرد. 

کد خبر 351124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.