دفترچه بیمه برخی بیماران هموفیلی اصفهان از خاص بودن خارج شد

مدیرعامل کانون انجمن هموفیلی استان اصفهان گفت: دفترچه بیمه برخی از بیماران هموفیلی اصفهان طی چند ماه اخیر از خاص بودن خارج شده و این امر مشکلاتی را برای مبتلایان به این بیماری ایجاد کرده است.

ملیحه افضلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه کانون هموفیلی استان اصفهان در سال ۸۱ تاسیس و مجوز فعالیت خود را از  نیروی انتظامی دریافت کرده است، اظهار کرد: این کانون فعالیت خود را در بیمارستان سید الشهدا (ع) آغاز کرد ، بچه های این کانون با در دسترس بودن دفتر در بیمارستان می توانستند کمک هزینه های دارو درمان و هزینه های ایاب و ذهاب به بیمارستان را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل تخریب درمانگاه بیمارستان سید الشهدا (ع) مجبور به خروج از این درمانگاه شدیم، گفت: به همین دلیل رو به روی بیمارستان با مشارکت خیرین استان، ساختمانی دو طبقه در اختیار کانون هموفیلی استان قرار داده شد که طبقه اول اختیار انجمن وابسته به بیماران سرطانی و طبقه دوم نیز به کانون هموفیلی استان اصفهان واگذار شده است.

مدیرعامل کانون انجمن هموفیلی استان اصفهان با بیان اینکه اکنون ۷۵۰ بیمار تحت پوشش کانون هموفیلی استان اصفهان هستند، افزود: علاوه بر اصفهان بیمارانی هم از کاشان، چهار محال بختیاری و استان های مجاور عضو این کانون هستند که سرویس دهی به آنها انجام می شود.

وی با اشاره به وضعیت دارو و میزان هزینه های پرداختی این بیماران برای تهیه دارو، اظهار کرد: کانون در خصوص تهیه داروی مورد نیاز این بیماران همه تلاش خود را به کار برده و تاکنون مشکل جدی در این زمینه نداشته ایم، در حال حاضر تهیه فاکتورهای انعقادی از مشکلات بیماران هموفیلی است.

افضلی با بیان اینکه به دلایلی خاص بودن از دفترچه برخی از بیماران هموفیلی حذف شده است، تصریح کرد: این موضوع برای این بیماران مشکلاتی را ایجاد کرده و ما در صدد رفع آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیمارانی که با کمبود پلاکت سه یا فیبروئید روبه رو هستند به اعتقاد بیمه ها بیماران خاص نیستند، ادامه داد: این بیماران علاوه بر تهیه دارو در بخش بستری و استفاده از آزمایشگاه ها نیز دچار مشکل شده اند و توان پرداخت این هزینه ها را ندارند.

افضلی با بیان اینکه این گروه از بچه ها زمانی که دچار خونریزی شده و امکان رفتن به مدرسه را ندارند، گفت:ضروری است که در این زمینه بازنگری از سوی مسئولان بالادستی انجام شود.

وی اعتماد به نفس بالا را یکی از فاکتورهای اصلی برای تاثیرگذاری بهتر داروهای بیماران هموفیلی دانست و افزود: مطابق تحقیقات انجام شده در یک سمینار بین المللی میزان هوش بالای این بیماران اثبات شده و کودکان با اعتماد به نفس بالا می توانند به بالاترین درجه های علمی برسند.

کد خبر 351123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.