پرواز پروانه‌ها بر فراز چهارباغ

مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان گفت:برنامه های جنبی جشنواره سی و یکم فیلم‌های کودکان و نوجوانان با محوریت چهارباغ برگزار می شود و تلاش می کنیم آیین افتتاحیه جشنواره نیز همزمان با افتتاح پیاده روی چهارباغ برگزار شود.

مهدی سجاد زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از هشتم تا ۱۴ شهریورماه در پردیس چهارباغ، سینما ساحل و سیتی سنتر برگزار می‌شود. از هر مجموعه سه سالن و در مجموع نُه سالن را در اختیار داریم.

مسئول دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان با اشاره به آیین افتتاحیه این جشنواره افزود: آیین افتتاحیه این دوره از جشنواره هشتم شهریورماه در روز عید غدیر خم برگزار می شود و امسال در نظر داریم که یک آیین مردمی داشته باشیم، نمایش فیلم ها نیز از ۹ شهریور آغاز می شود.

وی ادامه داد: برنامه های جنبی جشنواره سی و یکم فیلم‌های کودکان و نوجوانان با محوریت چهارباغ برگزار می شود و تلاش می کنیم آیین افتتاحیه جشنواره نیز همزمان با افتتاح پیاده‌روی چهارباغ برگزار شود و امیدواریم با تلاشی که همکاران انجام می دهند تغییری در برنامه ها رخ ندهد.

سجادزاده با اشاره به بخش هایی که برای اولین بار به جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اضافه شده است گفت: امسال درصد قابل توجهی به تعداد خبرنگاران بین الملل افزوده شده است و خانواده های شهدای محور مقاومت را از کشور های مختلف امسال همراه خود خواهیم داشت، اسامی داوران کودک نیز تا چند روز دیگر  اعلام می شود که همراه با چهار نفر از داوران اصفهانیِ مسلط به زبان انگلیسی برای داوری آماده می شوند.

مسئول دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: امسال علاوه بر بخش های دیگر جشنواره، جایزه زاون را نیز برای اولین بار در پیش داریم که متشکل از شورای پانزده نفری است که از آن ها پنج نفر به عنوان هیئت داوری برگزیده شدند که آثار بلند سینمایی ایران را می‌بینند و یک اثر را انتخاب می کنند و در اختتامیه به آن فیلم "نشان زاون" تعلق می گیرد.

وی با اشاره به فیلم های شرکت کننده از اصفهان گفت: سه سال است که در اصفهان و با تهیه‌کنندگی شهرداری اصفهان فیلم هایی با موضوع کودک تولید می شود که در دوره بیست و هفتم جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تعداد ۱۱ فیلم و در دوره بیست و هشتم نیز تعداد ۴۷ فیلم با درخواست و تهیه‌کنندگی شهرداری تولید شد و در در دوره سی و یکم جشنواره نیز این تعداد به ۳۸ رسید.

سجادزاده افزود: بعد از داوری ۳۸ فیلم تولیدشده، فیلم "بین ما" برای حضور در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان پذیرفته شد، ۳۷ فیلم تولیدشده نیز درطول جشنواره به اکران عمومی خواهد رسید.

کد خبر 351105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.