جوانان اصفهانی مخاطبان جشنواره «وقت خوب ازدواج »

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان از برگزاری جشنواره‌ای با عنوان « وقت خوب ازدواج» خبر داد و گفت: این جشنواره که از ۲۵ مرداد سال‌جاری آغاز شده، تا ۱۰ شهریور ماه ۹۷ ادامه خواهد داشت.

مسعود مهدویان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به رویکرد اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی به صورت محله محور در تمامی مناطق ۱۵ گانه شهری، با هماهنگی ادارات فرهنگی، اجتماعی مناطق، جشنواره‌ای با عنوان «وقت خوب ازدواج» در سطح شهر اصفهان شکل اجرایی به خود گرفته است.

وی در تشریح بخش‌ها و قالب اجرایی این جشنواره افزود: این جشنواره مشتمل بر سه بخش کلی خواهد بود که در بخش نخست تئاتری خیابانی با مضمون آموزشی در خصوص باورهای غلط جوانان در رابطه با موضوع ازدواج در بیش از ۶۰ نقطه پرتردد شهری به اجرا در خواهد آمد.

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان ادامه داد: در بخش‌های دیگر این رویداد شهری نمایشگاهی شامل پوستر و طرح‌های گرافیکی در رابطه با موضوع اشتباهات خطرناک در امر ازدواج در مناطق پرتردد شهری همچون پارک‌ها و مجتمع‌های مسکونی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی تولید ویدئوهای آموزشی با هدف افزایش سطح آگاهی‌های عمومی شهروندان در حوزه ازدواج و تشکیل خانواده را سومین بخش این جشنواره عنوان کرد و گفت: این ویدئوهای آموزشی با هدف انتشار بر روی فضای مجازی و نمایش در اماکن عمومی تهیه شده و افزایش آگاهی شهروندان اعم از پدران، مادران و جوانان در سنین ازدواج را هدف‌گذاری کرده است.

مهدویان‌فر به برنامه مشترک شهرداری با سازمان بهزیستی استان اصفهان در حوزه تحکیم خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: در برنامه‌های مشترک و با مشارکت چهار مرکز مشاوره منتخب تا پایان مدت این جشنواره هر روز بعدازظهر کارگاه‌های آموزشی برای عموم شهروندان در سالن اجتماعات سازمان بهزیستی واقع در پل خواجو با موضوع ارایه راهکارهایی در راستای تحکیم خانواده برگزار خواهد شد.

وی گفت: در طول سالیان اخیر موضوع طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های جدی در کشور است تا جایی که در برنامه ششم توسعه و بر اساس مصوبات شورای عالی اجتماعی کشور، طلاق به عنوان یکی از پنج آسیب نخست کشور مطرح شده و تمام نهادهای کشوری در حوزه اجتماعی موظف به اجرای برنامه‌های خود در راستای کاهش آمار طلاق شده‌اند.

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان افزود: آمار مربوط به طلاق در شهر اصفهان نیز همچون سایر کلان شهرهای کشور روندی صعودی دارد و به گفته کارشناسان درصد قابل توجهی از جدایی‌ها در مورد زوج‌های جوان و در پنج سال نخست پس از ازدواج اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه مدیریت شهری در رابطه با کاهش آمار مربوط به طلاق انجام پذیرفته است، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع طلاق برنامه‌ریزی‌هایی همچون آموزش تحکیم بنیان خانواده‌ها و انتخاب آگاهانه، پرهیز از باورها و انگاره‌های غلط و افزایش دانش و آگاهی‌های لازم قبل از ازدواج در حوزه مدیریت شهری مد نظر قرار گرفته است.

کد خبر 351103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.