طهرانی: نگران پرداخت‌ هزینه‌های خط دو مترو نیستیم

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: با فروش ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط دو مترو نگرانی از بابت پرداخت هزینه‌ها به پیمانکاران و خرید مصالح نداریم و می‌توان به اهداف طبق برنامه زمان‌بندی شده دست یابیم.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: مکانیزم انتشار اوراق مشارکت به گونه‌ای است که اوراق توسط بانک مرکزی منتشر و بانک عامل باید فروش اوراق را بپذیرد که بانک عامل شهرداری، بانک شهر است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان اوراق مشارکت را به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان به فروش رساند، افزود: در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان در حساب خزانه بانک ملی است تا برای خط دو قطار شهری اصفهان استفاده شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه اوراق مشارکت معمولاً برای پروژه‌های خاص اجرا می‌شود، ادامه داد: اوراق مشارکت برای هر پروژه‌ای که فروخته شود، باید عیناً در همان پروژه مصرف شود، زیرا پرداخت نیمی از اصل و سود این اوراق را دولت تعهد کرده و به همین دلیل بر روی هزینه‌کرد اوراق نظارت دارد.

طهرانی اظهارکرد: با فروش این اوراق نگرانی از بابت پرداخت هزینه‌ها به پیمانکاران و خرید مصالح نداریم و می‌توان طبق برنامه زمان‌بندی شده به اهدافمان دست یابیم.

وی گفت: یکی از راه‌های تامین مالی پروژه‌ها استفاده از اوراق مشارکت است، اما شهرداری اصفهان روش‌های دیگری را نیز برای تحقق درآمدهای شهرداری و تامین مالی پروژه‌ها پیگیری می‌کند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به بسته تشویقی ساخت و ساز شهرداری اصفهان اظهارکرد: برای سرمایه‌گذارانی که در صنعت ساخت و ساز فعال بوده یا افرادی که قصد انجام ساخت و ساز دارند، شهرداری اصفهان بسته تشویقی خوبی تعریف کرده که می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و پروژه خود را ارزان‌تر به نتیجه برسانند.

کد خبر 351082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.