دهمین آمارنامه شهر اصفهان اواسط مهرماه رونمایی می‌شود

رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: دهمین آمارنامه شهر اصفهان در حال تدوین بوده و تا اواسط مهرماه سال‌جاری منتشر می‌شود.

رسول موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: آمارنامه کتابی است که هر سال بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان تهیه می‌شود، این کتاب  یک مرجع معتبر، جامع و کارآمد و قابل اتکاء به آمار و اطلاعات در حوزه شهر است.

وی ادامه داد: اهم اطلاعات موجود در آمارنامه شهر اصفهان شامل مشخصلات عمومی شهر از جمله مساحت و جمعیت، اطلاعاتی درباره وضعیت کار، انرژی، ساختمان، گردشگری، خدمات اجتماعی، آموزش و اهم فعالیت‌ها، شاخص‌ها و آمار و اطلاعات مربوط به مدیریت شهری است.

رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان اضافه کرد: کتاب آمارنامه مطابق «استاندارد بین المللی طبقه‌بندی مشاغل» آماده و اطلاعات آن از طریق مکاتبه با ارگان‌های اجرایی استان، معاونت‌ها، سازمان و مدیریت‌های شهرداری جمع‌آوری می‌شود.

موسوی با بیان اینکه آمارنامه هر سال با تنوع بیشتر اطلاعات و مکاتبه با ارگان‌های جدید تهیه می‌شود، ادامه داد: مشخصات بارز دهمین آمارنامه شهر اصفهان، استفاده از نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال‌های گذشته و سال ۹۵ همچنین استفاده از شاخص‌های مبتنی بر ارزیابی عملکرد است

وی با بیان اینکه امسال دهمین آمارنامه شهر اصفهان تا اواسط مهرماه سال‌جاری آماده می‌شود، اظهارکرد: حرکت در جهت ایجاد قرائت واحد از تعاریف و مفاهیم اطلاعات شهری، ایجاد بستر اطلاعاتی به عنوان زیرساخت مدیریت واحد شهری، فرهنگ‌سازی و ایجاد همگرایی در حوزه برنامه‌ریزی از دیگر اهداف کتاب آمارنامه است.

کد خبر 351081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.