برپایی نمایشگاه «ادیشن ۲» در گالری اکنون

دومین نمایشگاه گروهی چاپ هنری عنوان «ادیشن ۲» با نمایش آثاری از هنرمندان بین‌المللی در گالری اکنون برگزار شده است.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه شامل ۳۵ اثر از ۳۲ هنرمند بین‌المللی است که با تکنیک‌های مختلف چاپ دستی و دیجیتال از جمله فوتو اچینگ، مزوتینت، لیتوگرافی و برخی تکنیک‌های دیگر نمایش داده شده‌اند.

سمیرا زمانی هنرمند و کیوریتور نمایشگاه که سال‌ها در زمینه چاپ هنری به صورت حرفه‌ای فعالیت دارد دربارۀ نمایشگاه چاپ هنری «ادیشن ۲» گفت: هنر چاپ تنوع و ظرفیت‌های گوناگونی دارد و در این نمایشگاه نیز به مانند نوبت اول سعی شده است تا تکنیک‌های مختلفی از انواع چاپ هنری به نمایش درآید و از هر هنرمند در نقطه‌ای از جهان یک ادیشن از چاپ هنری او برای این نمایشگاه به دور یکدیگر جمع شده است.

امیر رجایی دیگر کیوریتور نمایشگاه نیز اظهار کرد: این نمایشگاه، چندمین همکاری من با سمیرا زمانی در زمینه برگزاری نمایشگاه چاپ هنری حرفه‌ای است و «ادیشن ۲» چهارمین تجربه ما در برپایی نمایشگاه گروهی چاپ هنری حرفه‌ای با آثاری از هنرمندان بین‌المللی است که با همکاری مینا حسن‌زاده سازمان‌دهی شده است.

وی افزود: اولین نمایشگاه حدود سه سال پیش با عنوان «سنگ اول» در گالری آپادانا و دومین آن نیز با عنوان «چاپ لهستان» دو سال پیش در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد. سومین نمایشگاه نیز که نخستین نمایشگاه «ادیشن» بود حدود یکسال پیش در گالری گمان برپا شد.

رجایی گفت: نمایشگاه چاپ هنری «ادیشن ۲» با رویکرد ترویج، آموزش و ارتقای چاپ هنری برگزار می‌شود و از شاخصه‌های این آثار تنوع تکنیک و نمایش ظرافت‌های اجرایی هنرمندان در ارایه آثار است.

کیویتور این نمایشگاه با بیان اینکه گالری «نگرش» نیز برای برگزاری این نمایشگاه با این مجموعه همکاری داشته است ابراز امیدواری کرد که با تداوم این همکاری‌ها شاهد برپایی نمایشگاه‌های بیشتری با حضور هنرمندان مختلف از سایر نقاط دنیا باشیم.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه چاپ هنری «ادیشن ۲» می‌توانند تا ۳۱ مردادماه ساعت ۱۷ تا ۲۱ به گالری اکنون، واقع در خیابان خاقانی، کوچه ۱۴ افشین، بن‌بست حریر، پلاک ۹ مراجعه کنند.

کد خبر 351068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.