کلاس آموزشی دربی در اصفهان/ سپاهان فاتح دربی جنجالی

دربی جذاب فوتبال اصفهان با پیروزی سپاهان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، امروز تیم های ذوب آهن و سپاهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های ذوب آهن و سپاهان

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: ۸ هزار نفر

گل‌ها: محمدرضا حسینی (دقیقه ۷۱) برای ذوب آهن؛ مهرداد محمدی (دقیقه ۲۵) و عزت الله پورقاز (دقیقه ۲۷) برای سپاهان

اخطار: حمید بوحمدان (دقیقه ۹)، میلاد فخرالدینی (دقیقه ۵۶)، محمد باقر صادقی (دقیقه ۵۷)، قاسم حدادی‌فر (دقیقه ۶۵)، محسن مسلمان (دقیقه ۶۹)، وحید محمد زاده (دقیقه ۸۵) و رشید مظاهری (پس از پایان بازی) از ذوب آهن؛ مهرداد محمدی (دقیقه ۹)، ساسان انصاری (دقیقه ۵۷) از سپاهان

اخراج: زبیر نیکنفس (دقیقه ۶۵) از ذوب آهن

ذوب آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، حمید بوحمدان (۶۰- محمدرضا عباسی)، میلاد فخرالدینی، زبیر نیک نفس، محمدرضا حسینی، قاسم حدادی فر (۷۹- ابوذر صفر زاده)، محسن مسلمان، ماریون سیلوا و گابریل هرناندز (۹۰- علی خدادادی)

سرمربی: امید نمازی زاده

سپاهان: پیام نیازمند، محمد ایران پوریان، عزت الله پورقاز، سیاوش یزدانی، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمد کریمی (۷۵- میلاد سرلک)، مهرداد محمدی (۶۸- جلال علیمحمدی)، سجاد شهباززاده، ساسان انصاری (۸۷- خالد شفیعی) و استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: وحید کاظمی، حسن یوسفی، قهرمان نجفی و جواد محمدی

شرح بازی:

دربی شصت و سوم فوتبال اصفهان در حالی برگزار می‌شد که سبک تهاجمی دو تیم در ۳ هفته اخیر فوتبال دوستان را برای یک بازی جذاب امیدوار کرده بود. همانطور که پیش بینی می‌شد بازی بسیار جذاب دنبال شد و سبک متفاوت هجومی دو تیم در نیمه نخست با دو گلی که سپاهان به ثمر رساند به سود طلایی‌های اصفهان به پایان یافت. در دقیقه ۲۵ روی یک ارسال ایستگاهی مهرداد محمدی برای سپاهان گلزنی کرد و دو دقیقه بعد روی یک ارسال دیگر عزت الله پورقاز گل دوم را به ثمر رساند.

سپاهان با اداره نیمه نخست با پیروزی دو گله راهی رختکن شد اما در نیمه دوم ذوب آهن برای جبران گل‌های خورده به زمین آمد و همین امر نیز باعث شد بازی به مراتب جذاب‌تر دنبال شود. ذوب آهن در دقیقه ۶۵ با اخراج زبیر نیک نفس ۱۰ نفره شد و از همین لحظه تنش و جنجال در بازی آغاز شد، ذوب آهن که پس از ۱۰ نفره شدن با آتش بیشتری حمله ور شده بود در دقیقه ۷۱ توسط حسینی به گل رسید تا ۲۰ دقیقه پایانی بازی با جذابیت هرچه تمام‌تر دنبال شود.

ذوب آهن در دقایق پایانی بازی خصوصاً روی ضربات عباسی بسیار به زدن گل تساوی نزدیک شده بود اما بخت با ذوبی‌های میزبان یار نبود تا این سپاهان باشد که مانند فصل گذشته در روز ۲۶ مرداد جشن پیروزی در دربی را در فولادشهر برپا کند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (۲۵- سپاهان)- ضربه آزاد سمت چپ زمین را کیانی روی دروازه ذوب آهن فرستاد که مهرداد محمدی ابتدا با ضربه سر دروازه ذوب آهن را تهدید کرد که در ابتدا مظاهری توپ را به خوبی برگشت داد اما توپ ریباند را خود محمدی به تور دروازه ذوب آهن چسباند.

۲-۰ (۲۷- سپاهان)- در سمت چپ توپ به محمد کریمی رسید و او با یک ارسال نرم و دقیق موجب گلزنی عزت الله پورقاز پیش تاخته با ضربه سر شد.

۲-۱ (۷۱- ذوب آهن)- ارسال محسن مسلمان از سمت چپ در تیر دور با دفع ناقص نیازمند همراه شد و در ادامه حسینی از دو قدمی دروازه سپاهان را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- پاس رو به عقب محمد کریمی در محوطه جریمه با ناهماهنگی کیانی و نیازمند به مسلمان رسید که ضربه او را نیازمند راهی کرنر کرد.

دقیقه ۱۵- در یک حمله سریع ارسال زمینی تند مهرداد محمدی در محوطه جریمه با ضربه ساسان انصاری همراه شد که توپ با اثر مظاهری به تیر افقی دروازه برخورد کرد و در ادامه نیز ضربه ریباند را استنلی زد که مظاهری این بار توپ را کامل مهار کرد.

دقیقه ۷۳- ارسال ماریون سیلوا از سمت چپ با ضربه سر هرناندز همراه شد که نیازمند توپ را دفع کرد و در ادامه نیز توپ برگشتی به گل تبدیل شد اما قبل از آن داور اعلام کرنر کرده بود.

دقیقه ۸۱- ارسال کرنر حسینی با ضربه سر عباسی همراه شد که نیازمند توپ را دفع کرد و توپ برگشتی نیز راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۲- ارسال مجدد کرنر با ضربه سر عباسی همراه شد و توپ به طرز فوق العاده خطرناکی پس از رد کردن عرض دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۹- در یک ضد حمله توپ در محوطه جریمه با ضربه سر علیمحمدی همراه شد که توپ با فاصله‌ای اندک به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۴- شوت محمد ایران پوریان از پشت محوطه جریمه را مظاهری با کف دست راهی کرنر کرد.

اتفاق ویژه:

جنجال‌های داوری این دیدار و تصمیمات وحید کاظمی که با اعتراض شدید ذوبی‌ها همراه بود اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

عزت الله پورقاز که اولین گلش برای سپاهان گل ۳ امتیازی در دربی بود، در دفاع نیز عملکرد خوبی داشت تا بهترین بازیکن زمین باشد.

کد خبر 351064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.