تقویت روحیه خودباوری لازمه امروز کشور است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: آمریکا همان خائن و خیانتکار دوران دولت مصدق بوده چراکه با همان داستان تنها با تغییر نقشه وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، سید علی طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: با بازگشت آزادگان در سال ۶۹ به میهن اسلامی برگ زرین دیگری در تقویم کشور به ثبت رسید.

وی افزود: آزادگان در سال‌ها هجران از وطن بال و پر آنها در زیر شکنجه‌های رژیم بعث عراق شکسته شد، گرچه آزادگان جسم آنان در بند بود، اما هیچ گاه روح و اندیشه بلندشان تسخیر نشد.

امام جمعه گلپایگان تأکید کرد: آزادگان وارثان شهیدان هستند و مسئولان باید همانند خانواده شهدا آنان را مورد احترام قرار دهند و مشکلات آزادگان را بررسی و برطرف کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا، گفت: زائران کعبه به دست تکفیری‌های آل سعود در خانه امن خدا به شهادت رسیدند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: ۲۸ مردادماه سالروز کودتای ننگین آمریکایی صهیونیستی برای بازگرداندن شاه خائن و دولت ملی در سال ۳۲ شمسی است، این کودتا درس عبرتی برای گروه‌های سیاسی بوده تا فریب دشمنان را نخورند.

امام جمعه گلپایگان افزود: مستکبران عالم باید باهم متحد باشند، در شرایط سخت امروزی قدرت‎‌های به ظاهر دل سوز خنجر خود را  پشت ساده لوحانی فرو می‌برند که به آنان اعتماد می‌کنند.

وی تصریح کرد: خیانت آمریکا در سال ۳۲ به دولت ملی درس عبرتی برای جامعه امروز است زیرا باهمان داستان تنها نقشه‌ها تغییر کرده.

طهماسبی گفت: دولت‌های اروپایی همان نقش را ایفا می‌کنند که دولت آمریکا در زمان دولت مصدق ایفا کرد، آمریکا در نقش انگلیس ظاهر شده است در آن دوران انگلیس تهدید نظامی و اقتصادی می‌کرد و سپس بنادر جنوب را محاصره تا دولت ایران نتواند نفت صادر کند.

وی افزود: آمریکا به دولت مصدق وعده‌های دروغین می‌داد، امروز نیز آمریکا تهدید نظامی و اقتصادی می‌کند و کشورهای اروپایی وعده‌های دورغین می‌دهند و برخی از مسئولان ساده لوح کشور را فریب می‌دهند.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: باید بدانیم  و باور کنیم که در جنگ اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی آمریکا و غرب دست در دست هم دارند و در بزنگاه‌های حساس و مهم دولت‌های غربی خنجر خود را به پشت آنانی که به آنان اعتماد کردند فرو خواهند برد، نباید فریب دولت‌های غربی را خورد.

وی گفت: با خروج آمریکا از برجام به صورت پنهانی و لفظی وعده‌های دروغ می‌دهند، اما در عمل شرکت‌های اروپایی یکی پس از دیگری از کشور خارج می‌شوند، مسئولان باید هشیار باشند و تنها به توانمندی‌های داخلی خود اکتفا کنند.

طهماسبی گفت: صندوق بین المللی پول که تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ است اعلام کرد که از نظر اقتصادی ایران در ردیف ۱۸ کشور دنیا قرار دارد و تا سه سال آینده یعنی سال ۲۰۲۱ به عنوان پانزدهمین کشور دنیا از نظر اقتصادی خواهد رسید.

وی تأکید کرد: باید به توان داخلی، روحیه خودباوری و به استعداد جوانان اعتماد کنیم، نباید چشم طمع به بیگانه داشت، باید روحیه خودباوری که امام خمینی(ره) در مردم ایران ایجاد کرد را تقویت کنیم.

امام جمعه گلپایگان گفت: ۳۰ مردادماه  روزجهانی مساجد است، نباید مساجد خالی از نمازگزار شود، با توجه به مسائل اعتقادی که دشمنان به راه انداختند مساجد سنگر مقابله با دشمنان و تکیه گاه مؤمنین به خداوند است.

وی با اشاره به عید سعید قربان، گفت: سنت قربانی کردن در بین مردم کم رنگ شده است، باید به این سنت الهی اهمیت داده شود، قربانی کردن باعث نزول برکات الهی و دفع بلاها می‌شود.

کد خبر 351053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.