بسیاری از مردم بد امتحان دادند

امام جمعه موقت اصفهان در رابطه با وضعیت اقتصادی کشور گفت: بسیاری از مردم بد امتحان دادند یعنی برخی اجناس را مخفی کردند، چه اشکالی دارد جنس را با همان قیمتی که خریده‌اید و با همان سود قبلی بفروشید؟ چرا مخفی می‌کنید تا در آینده با سود بالاتری بفروشید؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر اصفهان گفت: همه مراحل حج مفاهیمی دارد. این مراسم عبادی همه اقشار جامعه را به سوی سرزمین وحی دعوت می‌کند  و مثل پتکی است که بر سر دشمنان اسلام فرود می آید.

وی افزود: در دنیایی که خود را متمدن می‌داند، اختلافات نژادی همچنان ادامه دارد؛ آمریکا که ادعا می کند پرچم‌دار تمدن در دنیا است، اختلافات نژادی‌اش هنوز خسارت‌هایی را به دنیا وارد می‌کند، اما پیامبر اکرم(ص) ۱۴ قرن پیش فرمودند امتیاز، افتخار و نجات انسان در دنیا و آخرت تقوای اوست.

معانی بزرگ مراسم حج

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: در موسم حج، همه افراد مستطیع باید به سوی سرزمین وحی که خانه وحدت و برادری است و هرگونه امتیازی را رد می‌کند بیایند. اینکه همه لباس احرام می‌پوشند به این معناست که همه به یک شکل، لباس و زبان خداوند را لبیک می‌گویند.

حجت الاسلام میردامادی ادامه داد: اجتماع در میقات به این معناست که همه باید خدا را مرکز توجه قرار دهند و هفت دور طواف نشانه کثرت است و نماز خواندن پشت مقام ابراهیم یعنی اینکه همیشه باید پشت سر نماینده خدا باشیم؛ چراکه در دین خدا همه باید تابع امام  پرچم‌دار دین باشند.

وی اظهار کرد: سعی،! صفا و مروه نیز نشان دهنده این است که پس از اینکه پشت سر امام قرار گرفتی باید در این راه تلاش کنی، همانطور که تقصیر کردن مو و یا ناخن به معنای این است که حال که پشت سر امام قرار گرفتی باید مراقب باشی فکر و عملت سبب تعدی به جامعه نشود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: محرم شدن، لباس ساده پوشیدن و حرکت به سوی بیابانی بدون تجملات نیز یکی دیگر از مفاهیم حج است؛ همچنین عید قربان که عیدی برای فقراست یعنی قربانی حیوان که در واقع قربانی حیوانیت است.

حجت الاسلام میردامادی در دومین خطبه نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده گفت: اولین مناسبت هفته آغاز بازگشت اسرا به وطن است؛ اگر آنها سال‌های سال شکنجه‌های دشمن را تحمل کردند، در عوض آزاده شدند.

وی افزود: شهادت امام محمد باقر (ع) نیز یکی از مناسبت‌های دیگر است. ایشان توانستند چندین هزار طلبه را در فقه، اصول، شیمی، فیزیک و... تربیت کنند و همچنین ریشه‌های تمدنی را در مدینه پایه گذاری کنند.

کودتای ۲۸ مرداد تلاشی برای جدا کردن روحانیون از سیاست بود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دیگر مناسب‌های هفته کودتای ۲۸ مردادماه است که در واقع تلاشی برای جدا کردن روحانیون از سیاست بود و همان چیزی است که دنیای استکبار امروزی می‌خواهد؛ یعنی انقلاب بدون روحانیت.

وی با بیان اینکه روز عرفه طبق روایات روزی است که هر کس به در خانه خدا برود از رحمت خدا محروم نخواهد ماند، خاطر نشان کرد: به گفته رهبری جنگی وجود ندارد؛ اما ترسوها می‌ترسند، باید گفت در صدر اسلام و در روزگار مسلم بن عقیل هم ترسوها دور امام را گرفته بودند، اما شما مردم ۴۰ سال است که همراه رهبری بوده‌اید و نشان دادید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حجت الاسلام میردامادی گفت: همچنین در این هفته روز بزرگداشت علامه مجلسی است که افتخاری برای اسلام است؛ در همین راستا اداره اوقاف در تلاش است مراکزی فرهنگی ایجاد کند.

امام جمعه موقت اصفهان در رابطه با شرایط روز نیز گفت: رهبر معظم انقلاب در  شرایط سخت مردم، پیامی را در قالب سخنرانی در روز ۲۲ مردادماه به مردم دادند و همه نکات را بیان کردند.

وی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: در آیه‌ای از قرآن آمده است نباید ثروت‌ها نزد فرد خاص یا عده خاصی جمع شود؛ اگر جمع شد دولت‌ها تعیین کننده آن هستند.

مردم هم بد امتحان دادند

امام جمعه موقت اصفهان در رابطه با وضعیت اقتصادی کشور بیان کرد: بسیاری از ما مردم هم بد امتحان دادیم؛ یعنی برخی اجناس را مخفی کردند، چه اشکالی دارد جنس را با همان قیمتی که خریده‌اید و با همان سود قبلی بفروشید؟ چرا مخفی می‌کنید تا در آینده با سود بالاتری بفروشید؟

وی افزود: آمریکا پیشنهاد مذاکره داده است و مسئله جدیدی نیست؛ آمریکا می‌داند اگر وارد مذاکره شود، وارد جنگ نمی‌شود؛ امام بزرگوار فرمودند اگر روزی آمریکا بتواند به ایران حمله کند، امروز را به فردا نمی‌اندازد.

فرمول مذاکراتی آمریکا

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه ما آمریکا را به خاک سیاه می‌نشانیم گفت: آمریکا فرمول مذاکراتی‌اش این است که هدف را مشخص می‌کند و قدمی از آن عقب نمی‌نشینند؛ که در مسئله تحریم‌ها نیز چنین شد.

وی با بیان اینکه دولت آمریکاحدود سه هزار کودک را از پدر و مادرشان که به آمریکا مهاجرت کرده بودند، جدا کرده است، خطاب به همه آحاد جامعه گفت: مطمئن باشید اگر دنبال رهبری حرکت کنیم نه آمریکا و نه اسرائیل و نه انگلیس هیچ‌کدام هیچ‌گونه غلطی نمی‌توانند بکنند.

کد خبر 351046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.