پرهیز از سیاه نمایی پیش شرط بهبود وضعیت اقتصادی است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: مهم ترین شرط برای بهبود وضعیت اقتصادی؛ پرهیز از سیاه نمایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت السلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مقام یک فرمانده مقتدر و متفکر با اشراف کامل؛ تحلیل جامعی از شرایط کشور ارایه کرده اند ایشان ریشه مشکلات اقتصادی کشور را داخلی دانسته اند و تاکید کردند مشکلات موجود به دلیل سوء مدیریت و سیاست گذاری‌های اشتباه دستگاه اجرایی است.

وی افزود: قطعاً برای مشکلات اقتصادی کشور راه حلی وجود دارد، اما باید مسئولان برای عبور از مشکلات موجود کمر همت ببندند.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه مهم ترین شرط برای بهبود وضعیت اقتصادی؛ پرهیز از سیاه نمایی است، تصریح کرد: در این میان باید به این نکته کلیدی توجه داشت همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور برای جمعیت چند برابر کنونی کفایت کرده و در صورتی که این ظرفیت ها با یک برنامه‌ریزی صحیح بکارگیری شود کشور به راحتی می‌تواند با فشارها و تحریم‌های دشمن مقابله کند.

وی ادامه داد: به رغم بی تدبیری ها و اقدامات نابهنگام و ضعیف دولت در پیش بینی و مواجه با تلاطمات اقتصادی، دولت فعلی می تواند کشور را از این مرحله عبور بدهد.

سرافراز اضافه کرد: مقام معظم رهبری یادآور شدند مذاکره بدون پیش شرط تله‌ای بیش نیست که تیم سیاست خارجی ترامپ برای ایران پهن کرده است و در این میان یک آدرس کاملاً غلط و با هدف ایجاد اختلاف مطرح می شود از این جهت این که بعد از سخنان رهبر معظم راجع به مذاکره نکردن با آمریکا، مسئولی از مذاکره و پُل سخن می گوید، این توهم را در دشمن ایجاد می کند که با افزایش فشار می تواند منجر به شکاف در حاکمیت می شود.

امام جمعه فولادشهر گفت: تأکید صریح رهبرمعظم در این دیدار با این مضمون که «این‌را بدانید بناست با مفسد بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد قاطع صورت گیرد.» دیگر جای هیچ‌گونه مماشات و سستی و رعایت ملاحظات را برای دستگاه قضایی باقی نگذاشته است و در قبال هرگونه تعللی باید پاسخگو باشند، همه بی صبرانه منتظر برخورد قاطع با مفسدان در هر پست و مقامی هستیم.

وی تاکید کرد: نتیجه احکام دادگاه‌ها باید به سرعت رسانه‌ای شود و تحقق عدالت در جامعه باید به معرض نمایش عمومی قرار گیرد تا نخست فضا را بر فرصت‌طلبان و شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان تنگ نماید و در دل مفسدان و اخلال‌گران رعب و وحشت ایجاد کرده و آن‌ها را منفعل کند و از سوی دیگر در دل ملت ایجاد امید و اعتماد کنند.

سرافراز یادآور شد: مجلس شورای اسلامی موظف است برای مقابله با فساد قوانینی مناسب تدوین کند تا محدودکننده مفسدان باشد و هم با اعمال وظایف نظارتی خود به‌نحوی عمل کند که فضایی برای فعالیت مفسدان وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: قوه مجریه نیز با اختیارات مبسوطی که در همه حوزه‌های اقتصادی - اجتماعی دارد، باید تلاش کند تا از ایجاد فساد در کشور جلوگیری کرده و با شناخت و اشراف اطلاعاتی نسبت به زمینه‌ها و بسترهای فساد، مانع شکل‌گیری آن شود.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد:  دشمنان ایران مدت‌ها است که در تلاش هستند تا این‌گونه القاء کنند که سرتاپای نظام اسلامی را فساد در برگرفته و جمهوری اسلامی به‌نوعی «فساد سیستماتیک» گرفتار است در حالی که مدیران دست پاک و مؤمن کم نداریم و این دروغ بزرگ با حقیقت موجود در ساختار سیاسی کشور فاصله دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها نسبت به این خط تبلیغاتی و جنگ روانی دشمن تذکر داده‌اند.

وی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی‌ گفت: بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و پیروزی ملت ایران در دفاع هشت ساله را باید جشن گرفت چراکه دشمن باید بداند که ملتی که مقاومت و ایستادگی را پیشه خود سازد و با اتکای به خدا در راه اهداف خود بایستد در نهایت پیروزی را در آغوش خواهد گرفت، هر چند در کوتاه مدت برخی ساده‌لوحان و یا وابستگان و خائنان، ایستادگی و مقاومت ملت ایران را سرزنش کنند.

سرافراز ادامه داد: امروز ملت ایران در جنگی دیگر مشغول به مقاومت است که صبر در این جنگ نیز مانند صبر در جنگ نظامی سختی و مشکل را به‌دنبال دارد، دشمن اکنون علیه ملت ایران یک جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته و ما باید بدانیم که پیروزی در جنگ اقتصادی با صبر و مقاومت ملت و رشادت عمومی مردم است.

کد خبر 351043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.