دنبال خنثی‌کردن تحریم‌ها با کمک کشورهای همسایه هستیم

رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برنامه‌های این کمیته برای برگزاری جلساتی با سفرای خارجی در ایران، گفت: کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی به دنبال برگزاری نشست‌هایی با سفرای کشورهای همسایه برای رسیدن به راهکارهای جدید جهت خنثی کردن تحریم‌های آمریکا است.

به گزارش ایمنا، مرتضی صفاری نطنزی در توضیح برنامه‌های کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی برای برگزاری جلسات با سفرای خارجی در ایران و سفرایمان در کشورهای دیگر، گفت: در شرایط فعلی آمریکا با اعمال تحریم‌ها به دنبال تخریب و ایجاد خلل در روابط کشورهای دیگر با ایران است. در این شرایط وزارت خارجه و ارگان‌های مرتبط با حوزه روابط خارجی باید تلاش‌شان را برای خنثی کردن حرکت‌های آمریکا به کار گیرند.

وی که در گفت‌و گو با ایسنا سخن می گفت، افزود: ما ۱۵ کشور همسایه داریم که باید برای رفع تحریم و آثار آن ارتباط نزدیک‌تری داشته باشیم به همین دلیل کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دنبال برگزاری نشست با سفرای کشورهای منطقه و همسایه و کشورهای موثر در دنیا است تا ضمن رصد امور در ادامه راه بتوانیم فعالیت‌های لازم را داشته باشیم.

رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ما در این نشست‌های مشترک به دنبال راهکارهایی برای خنثی کردن تحریم‌ها هستیم به همین دلیل بیشترین تمرکزمان برگزاری جلسه با سفرای کشورهایی است که می‌توانند در خنثی کردن تحریم‌ها نقش‌آفرینی کنند. در وهله اول تمرکز برای برگزاری نشست با سفرای کشورهای همسایه و بعد برگزاری جلسات با سفرای کشورهای تاثیرگذار در دنیاست. ما در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری این نشست‌ها هستیم.

صفاری نطنزی در پایان گفت: در زمان برگزاری اجلاس سالانه سفیران ایران در کشورهای خارجی نشست‌هایی با سفرایمان برگزار کردیم. از هفته آینده نیز قرار است با سفرای کشورهای همسایه جلساتی داشته باشیم.

کد خبر 351032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.