۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴
بزرگ‌ترین متن، شهر است

نمایشگاه ویدیو آرت و چیدمان "به سادگی یک روایت ممکن" به سرپرستی رسول معرک‌نژاد حاصل تلاش هنرمندان معاصری است که بر اساس توجه و پرداختن به زندگی روزمره آدم‌ها خلق شده است.

نمایشگاه "به سادگی یک روایت ممکن"حاصل ساده‌ترین روایت‌ها از لحظه‌های زندگی است که گاهی به سادگی از کنار آن‌ها گذشته‌ایم و گاهی نیز سخت درگیر آن شده‌ایم، اما یک‌روز دلتنگ همان روایت‌های روزمره شده‌ایم درست به سادگی یک ممکن...

نمایشگاه ویدیو آرت و چیدمان "به سادگی یک روایت ممکن" بعد از ظهر پنج‌شنبه _۲۵ مردادماه_ در موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح شد.

رسول معرک‌نژاد به خبرنگار ایمنا گفت: در نمایشگاه "به سادگی یک روایت ممکن" ما به تولید متن پرداختیم. متن، انتخاب یا تولید هنرمند است و متن را می توان تحلیل کرد و بزرگ‌ترین متن، شهر است که می توان آن را تحلیل کرد و به فرهنگ جامعه کمک کرد.

کیوریتور نمایشگاه "به سادگی یک روایت ممکن" افزود: ما در این تولید متن به اصول زیباشناسی توجه نکردیم و به خود زندگی آدم ها پرداختیم. وقتی یک هنرمند سلبریتی می شود که در سینما و فوتبال بیشتر رخ می دهد آن هنرمند، یک متن است که دقیقه به دقیقه زندگی او را پیگیری می کنند، اما در هنر تجسمی این اتفاق نمی افتد و ما نه اینکه خود را مثل یک سلبریتی بدانیم اما حاصل روایت زندگی که خود را مجبور کردیم بنویسم و عکس بگیریم چنین نمایشگاهی شد.

این هنرمند گفت: در لحظاتی که ثبت شد خواستیم بگوییم لحظات یک هنرمند هم مانند یک فرد عادی است فقط یک هنرمند این لحظه ها را درک و ثبت می کند و ای کاش مردم عادی هم چنین کاری می کردند و نسل بعدی می فهمید چه‌کار باید انجام دهد و چون ما تولید متن نمی‌کنیم زندگی هایمان تکرار مکررات شده است.

هنر معاصر باید فرزند زمان خود باشد

مهدی تمیزی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پیدایش یک اثر معاصر کار مشکلی است، اظهار کرد: خلق اثر هنری غیرمعاصر، بسیار آسان تر از اثر هنری معاصر است؛ حتی اگر در آن اثر هنری غیرمعاصر، از تکنیک های بسیار دشوار استفاده شود. زمانی که یک پرتره و یا یک منظره، در نهایت رئالیستی و فرا رئالیستی تولید می شود و یا یک استاد قلمزن، گلدانی مسی را در نهایت دقت و ظرافت به گلدانی تماشایی تبدیل می کند، هر چند از تکنیک هایی پیچیده استفاده شده باشد، اما در برابر یک اثر هنری معاصر، رویدادی رخ نداده است.

مدیر موزه هنر های معاصر افزود: یک اثر هنری معاصر، ممکن است آسان پدید آید و تکنیک هایی ساده داشته باشد، اما پیدایش آن کاری دشوار است؛ چرا که در یک اثر هنری معاصر، سوژه و ایده مهم است؛ اثر هنری معاصر باید فرزند زمان خود باشد؛ باید برای جامعه خود و در شرایط اجتماعی خود تولید شده باشد.

وی با اشاره به نمایشگاه "به سادگی یک روایت ممکن" گفت: نمایشگاهی که پیش رو داریم تلاش یک تیم به سرپرستی رسول معرک نژاد است که مجموعه آثار معاصر را به نمایش گذاشته اند و از شهروندان و به ویژه هنرمندان دعوت می کنیم که از این مجموعه در موزه هنر های معاصر اصفهان دیدن کنند.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه "به سادگی یک روایت ممکن" می‌توانند تا۳۰ مردادماه صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۳ و بعد از ظهرها ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری شماره دو موزه هنرهای معاصر، واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند.

کد خبر 351030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.