واگذاری ۳۵۰ پروژه نیمه‌تمام به سرمایه‌گذاران

استاندار اصفهان گفت: اگر جنگ، یک جنگ اقتصادی است اصفهان اولین ضربه را می‌خورد چراکه نسبت مشکلات در این استان به‌مراتب نسبت به دیگر نقاط کشور بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده در نشست بررسی امور اقتصادی استان اصفهان- اقتصاد مقاومتی، که عصر امروز پنجشنبه-۲۵ مرداد با حضور جمعی از فرمانداران و فعالان اقتصادی استان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد معضلات استان در این نشست مطرح شد و مطلع و خاتمه کلام موضوع آب است.

وی بیان اینکه در دو دهه اخیر در خصوص سدها و تونل‌ها اقدامات زیادی صورت گرفته نشده است، افزود: عملیات احداث سد کوهرنگ ۳ در سه نوبت‌کاری در حال انجام است.

مهرعلیزاده در خصوص شیوه‌های کاهش مشکلات اظهار کرد: اولین موضوع این است که آب باید به این حوزه اضافه شود و بحث دیگر استفاده از پساب‌ها است که باید صنعت را وادار به استفاده از آن کنیم.

استاندار اصفهان تعیین کشت جایگزین و کشت‌های کم آب را یکی از راهکارها دانست و تصریح کرد: طرح ایجاد ۶۰ هزار شغل در بخش کشاورزی تدوین‌شده که در بخش‌هایی همچون کشت گیاهان دارویی، گیاهان گلخانه‌ای، پرورش ماهی بوده است.

سیستم بانکی کشور لباس رزم بپوشد

وی با انتقاد از وضعیت بانک‌ها و عدم همکاری آن‌ها با صنعت گفت: در بانک‌ها مدیران خوبی داریم اما یا دست آن‌ها بسته است یا فرهنگ کاری آن‌ها طوری است که متاسفانه در شرایط جنگ اقتصادی که وجود دارد همکاری لازم را ندارند.

مهرعلیزاده با ابراز نارضایتی از وضعیت مطالبه وثیقه برای دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها افزود: اگر یک روستایی ملک و سرمایه‌ای برای تضمین دادن و وثیقه داشت برای گرفتن تسهیلات مراجعه نمی‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید به فکر راهکاری جدید برای حل مشکلات باشند، تصریح کرد: سیستم بانکی کشور باید در شرایط جنگ اقتصادی لباس رزم بپوشد و تصمیمی جدی و سریع برای رفع مشکل صنعتگران و فعالان اقتصادی بگیرد.

مهرعلیزاده با اشاره به متفاوت بودن شرایط اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها گفت: اگر جنگ یک جنگ اقتصادی است اصفهان اولین ضربه را می‌خورد چراکه نسبت مشکلات در این استان به‌مراتب نسبت به دیگر نقاط کشور بیشتر است.

استاندار، اصفهان را آسیب‌پذیرتر از دیگر نقاط کشور دانست و افزود: متخصصان رزم در چنین شرایط حساسی قطعاً کارخانه‌ها و صاحبان صنایع هستند و برای اینکه بتوانیم لباس رزمی در سطح ملی برای مبارزه مشکلات اقتصادی بپوشیم استان باید اختیار عمل ویژه‌ای داشته باشد تا باید گام‌های موثری بردارد.

مقامات کشوری به مسئولان استانی اعتماد کنند

وی بروکراسی اداری و نامه‌نگاری‌های طولانی را عامل اتلاف وقت و استمرار مشکلات دانست و اظهار کرد: مقامات کشوری باید به مسئولان استان اعتماد و اختیار امور اقتصادی و موضوعاتی چون بانک، بیمه، ارز و تأمین مواد اولیه، تولید و توزیع را به استان واگذار کنند تا این موضوعات در ستاد استانی پیگیری شود.

مهرعلیزاده راهکار رفع تمام مشکلات را در استان دانست و گفت: این استان فعالان اقتصادی خوبی دارد اما باید نظارت بر مواردی همچون دریافت ارز در یک سیستم شفاف بیشتر از این باشد.

وی با اشاره به برگزاری سمیناری در یک ماه آینده در اصفهان گفت: در این سمینار سرمایه‌گذاران جوان به کار و سرمایه‌گذاری دعوت می‌شوند و پنج هزار میلیارد طرح نیمه تمام در قالب ۳۵۰ پروژه به سرمایه‌گذاران واگذار خواهد شد.

استاندار اصفهان در خصوص دیگر طرح‌های نیمه فعال استان گفت: طرح عملیات احداث قطار سریع‌السیر متاسفانه مسکوت مانده بود که وزارت راه و شهرسازی این طرح را به فعالیت درآورده و در حال مذاکره برای عقد قرارداد اصلی است، همچنین دیگر طرح‌ها شامل کنارگذر شرق و خط دوم متروی اصفهان و سالن اجلاس همگی در حال ادامه فعالیت است.

کد خبر 351022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.