قلعه نویی: به دنبال فوتبال هجومی هستیم/ دو هافبک فانتزی ذوب آهن را از بازی خارج می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: هرجا که می‌روم دوست دارم فوتبال تهاجمی بازی کنم و همه جا آمار گل‌های زده تیم‌های تحت مربیگری من گویا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار سپاهان و ذوب آهن،اظهار کرد: یک سال خوب را در ذوب آهن سپری کردم. هرچند اگر کم لطفی بعضی‌ها نبود، شاید سال گذشته می توانستیم به قهرمانی هم برسیم. این بازی هفتمین تجربه من در شهرآورد است و به دور از برد و باخت، همیشه یک فضای سالم و خوب حاکم در این بازی حاکم بوده که من به این مسئله افتخار می کنم. این شهرآورد همیشه الگو بوده چرا که در اصفهان، فرهنگ اولویت اول است و سپس نتیجه مطرح می شود.

وی اضافه کرد: امید نمازی یک مربی و دوست خوب برای من است. قبل از این که وی به ایران بیاید، چندین بار با من صحبت کرد و امیدوارم ذوب آهن در لیگ و در جام باشگاه های آسیا بدرخشد. افتخار می‌کنم که از ذوب آهن، به سپاهان آمدم و این فقط از روی علاقه بود، وگرنه تیمی که توانستم در لیگ برتر دوم کنم را مطابق حکم عقل، نباید رها می کردم و به تیم چهاردهم می آمدم، مخصوصاً که این تیم در آسیا هم حضور داشت. ولی از دلایل مهم حضورم در سپاهان، دکتر سبحانی بود که فردی خدمتگزار برای فوتبال اصفهان است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان، اظهار کرد: در بازی های اخیر، ما لیاقت بردن را داشتیم اما نتوانستیم به پیروزی برسیم. برنامه ما این است که خط هافبک ذوب آهن را از برنامه خارج کنیم زیرا این تیم، دو هافبک فانتزی دارد و سپس می‌خواهیم به این تیم از جایی که آسیب پذیر است، ضربه بزنیم.

قلعه نویی خاطرنشان کرد: همه جا نشان داده‌ام که عاشق فوتبال هجومی هستم. در قهرمانی‌هایی که به دست آورده‌ام هم این موضوع، مشهود است. هرجا که می‌روم، دوست دارم فوتبال تهاجمی بازی کنم و همه جا آمار گل‌های زده تیم‌های تحت مربیگری من، گویا است. همه مربی‌ها با ما بازی می‌کنند و با مالکیت کمتر، مرا دفاعی خطا می‌کند.

وی تصریح کرد: یا مربی‌ها نسبت به فوتبال شناخت ندارند یا خود را گول می‌زنند. هنوز هم با توجه به این که تغییرات زیادی داشتیم، گل زده زیادی داشته‌ایم. به هر حال کاشته و ضربات شروع مجدد هم راهی برای رسیدن به گل است. در بازی با پیکان ما مالکیت  بیشتری داشتیم و موقعیت گلی به حریف ندادیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان افزود: مربی‌های ما فقط سیستم دفاعی را می‌بینند و به فکر گلزنی نیستند اما من در هرجایی که باشم، سیستم هجومی را دوست دارم و این چیزی است که مردم هم بیشتر دوست دارند.

قلعه نویی درباره شرایط آمادگی بدنی رسول نویدکیا گفت: رسول نویدکیا پیش از این در مس کرمان، بازیکن من بود و اعتقادم این است که در فوتبال به حق خود نرسید. بازگشت وی مشکلات خط هافبک ما را حل خواهد کرد اما فکر می‌کنم حداقل دو ماه برای رسیدن به شرایط ایده آل خود فاصله دارد.

وی در خصوص نا آرامی‌های هفته اخیر در ورزشگاه‌ها اظهار کرد: نباید وارد بحث‌های مربوط به قومیت‌ها بشویم. در دفاع مقدس، برخی از استان های مظلوم ما مثل کردستان و خوزستان درگیر جنگ شدند و بسیار آسیب دیدند اما شهدایی که ما تقدیم کردیم، از همه جای ایران بودند. متاسفانه در هفته‌های اخیر، برنامه ریزی‌هایی برای به هم زدن جو ورزشگاه‌ها توسط تفرقه قومیتی انجام شده، البته جامعه ما مطالبات به حقی دارد و نه مسئولین و نه دولت، کاری برای جوانان در این زمینه انجام نداده‌اند و این عامل، باعث ایجاد صحنه‌های اخیر شده است. این مشکلات، برخواسته از مشکلات اقتصادی است اما باید بیشتر ریشه‌یابی شده و آسیب شناسی شود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره مصاحبه اخیر داریوش یزدی، سرمربی استقلال خوزستان که درباره مخارج سپاهان صحبت کرده بود، تاکید کرد: یزدی، شاگرد من بوده و با هم در ارتباطیم و مربی با استعدادی است اما برای بار چندم می‌گویم که هر جا که امیر قلعه نویی هست، می‌خواهند او را زمین بزنند. سال گذشته، ذوب آهن نا عدالتی‌ها را در مورد من درک کرد. من باز هم از آقای فتاحی می‌خواهم که قراردادهای سپاهان را شفاف سازی کند. باشگاه سپاهان، نزدیک به ۷۰  تیم و ۲۰۰۰ ورزشکار دارد و کل بودجه این باشگاه، ۴۰ میلیارد است.

قلعه نویی ادامه داد: باشگاه‌هایی هستند که ۴۰ یا ۵۰ میلیارد خرج می کنند ولی از بردن نام آن ها ترس وجود دارد. ما خواستار رصد قراردادهای همه تیم ها هستیم تا دروغ ها مشخص شود. استقلال خوزستان مظلوم است اما هزینه در فوتبال معمول است و این بی فرهنگی جامعه ماست که راجع به سبک مربی صحبت می‌کنیم. ما حق نداریم این حرف‌ها را بزنیم اما این صحبت ها، به خاطر فرهنگ جهان سومی ماست.

وی درباره دلایل موفقیتش در ادوار مختلف لیگ برتر خاطرنشان کرد: برخی اوقات، خدا کمکتان می‌کند. من نخواسته‌ام به کسی باج بدهم، از رانتی استفاده نکردم و این برای من همیشه هزینه داشت. اما اگر اذیت نمی‌کردند می‌توانستم دوران شغلی بهتری داشته باشم، اما در ایران به دنبال خراب کردن شخصیت‌ها هستند.

کد خبر 351012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.