نوروزی: واژه عوارض به مالیات سبز تبدیل شود

شهردار اصفهان گفت: با توجه به کاهش درآمد شهرداری ها امکان تامین اعتبار برای بسیاری از فعالیت ها وجود ندارد، بنابراین درخواست می شود واژه عوارض به مالیات سبز تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در نشست بررسی امور اقتصادی استان اصفهان- اقتصاد مقاومتی که عصر امروز پنجشنبه-۲۵ مرداد- با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: ۸۰ درصد از جمعیت کشور شهرنشین هستند، بنابراین باید خدمات و امکانات مناسب به شهروندان ارایه شود، این در حالی است که شهرداری ها با چالش های بسیاری روبرو هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به اندازه مبلغ بودجه امسال خود یعنی بیش از سه هزار میلیارد بدهی دارد، افزود: شهرداری برای ایجاد زیرساخت های مترو با مشکلات زیادی روبرو است.

شهردار اصفهان ادامه داد: در قوانین مالیات به عوارض تبدیل و این  موضوع باعث کاهش درآمد شهرداری ها شده است و امکان تامین اعتبار برای بسیاری از فعالیت ها وجود ندارد، بنابراین درخواست می شود واژه عوارض به مالیات سبز تبدیل شده است.

نوروزی با بیان اینکه طرح مدیریت واحد شهری و لایحه درآمدهای پایدار باید زودتر تکمیل شود، اضافه کرد: اگر این لایحه به آن صورتی که از سوی کلانشهرها مطرح شده در مجلس تصویب شود در بهبود وضعیت شهرداری ها تاثیرگذار است.

وی گفت: در اصفهان پروژه های بسیاری بر زمین مانده است، با این وجود با حمایت همه دستگاه ها خط یک مترو بعد از ۱۷ سال تکمیل شد، امید است پروژه میدان امام علی(ع) بعد از ۲۰ سال و مشکل برج جهان نما بعد از سال ها سریعتر به نتیجه برسد.

کد خبر 351010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.