برای اجرای عدالت و تکریم کشاورزان بسیج شده‌ایم

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: محور اصلی اولویت‌های استان «عدالت» و اصل «تکریم کشاورز» است و برای اجرایی شدن این موضوع، تمام حوزه‌های سیاسی، امنیتی و عمرانی با هم بسیج شده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی شجاعی، در نشست بررسی امور اقتصادی استان اصفهان- اقتصاد مقاومتی، که عصر امروز پنجشنبه-۲۵ مرداد- با حضور وزیر کشور و جمعی از مقامات شهری در محل استانداری اصفهان برگزار شد، گفت: با درایت استاندار محترم از تمام ظرفیت‌های استان برای حل مشکلات استفاده شده و با اقدامات عملیاتی در حال پیشبرد کار هستیم.

وی افزود: هم افزایی قوه مجریه، نمایندگان مجلس، نمایندگان ولی فقیه و همه مسئولان باعث شده تا علی‌رغم همه مشکلات حال استان در مقطع کنونی خوب باشد.

شجاعی تأکید کرد: در این استان صنعتگران خوبی فعال هستند و هر چند مشکلات ارزی باعث ایجاد اختلالاتی شده است، اما همیت و در کنار هم بودن خود باعث رفع مشکلات شده است.ما به مسائل استان  به صورت تک بعدی نگاه نمی‌کنیم و در تمام بخش ها با استفاده از ظرفیت استان برای حل معضلات تلاش می کنیم و دشواری تامین مالی بانک‌ها بزرگترین مشکلی است که با آن روبرو هستیم.

رتبه ۳ کشوری در اخذ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری تأکید کرد: جایگاه استان در اخذ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی که در رتبه ۲۹ کشوری بود، حال با تلاش مسئولان استان به رتبه ۳ کشوری رسیده است.

وی افزود: استان اصفهان برای بیش از ۲ دهه با مشکل آب روبروست، اما بزرگترین معضل در این رابطه، مشکلات معیشتی است و برای کمک به رفع این مشکلات، وضعیت ۱۴ شهرستان استان را بررسی  و اولویت‌های سرمایه گذاری استان را احصا کرده ایم. محور اصلی اولویت‌های استان «عدالت» و اصل «تکریم کشاورز» است و برای اجرایی شدن این موضوع، تمام حوزه‌های سیاسی، امنیتی و عمرانی با هم بسیج شده اند.

شجاعی خاطر نشان کرد: در شهرستان اصفهان پروژه‌هایی که تعریف شده ۳۰ هزار شغل ایجاد می کند؛ بخشی از این طرح‌ها از جمله در بخش تولید انرژی‌های پاک و نصب پنل‌های خورشیدی در شرق اصفهان شروع شده و  در مجموع، ۶۳ هزار شغل در مدت ۳ سال در این برنامه تعریف شده است.همچنین برنامه ۳ ساله فناوری اطلاعات را با ایجاد انسجام بین ۱۲ سازمان ایجاد کرده‌ایم.

طرح های نیمه تمام و دارای توجیه، برای سرمایه گذاری آماده است

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری تأکید کرد: اصفهان دارای سرمایه گذاران بسیاری است، اما بروکراسی عریض و طویلی که در استان وجود داشت، باعث سرمایه گریزی می شد.در نتیجه برای رفع این معضل، درگاهی به دو زبان انگلیسی و فارسی طراحی کردیم که نمونه آن در ایران وجود ندارد؛ این پرتال جامع سرمایه گذاری زمان صدور مجوزها را به صفر رسانده است و در این پرتال تمام بخش های اقتصادی استان با هم در تعامل هستند.

وی افزود: در طراحی این پرتال از تجربیات بیش از ۵۰ کشور استفاده شده است و صادرکنندگان، شرکتهای حمل و نقل، بازاریابی، شرکت های پخش و توزیع و همه عوامل اقتصادی را در آن جمع کرده ایم.

شجاعی خاطر نشان کرد: در استان اصفهان پروژه‌های ناتمام بسیاری داشتیم، در این پرتال تمام پروژه های دارای توجیه کل استان  شناسایی شده و برای هر پروژه اطلاعات کلی طرح، امکان سنجی و مجوز صادر می شود؛ بر این اساس، اکثر پروژه ها آماده است تا سرمایه گذار  به آن ورود کند.

کد خبر 351009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.