۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
آزادی واردات مصنوعات طلا

رییس­ کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: در سیستم جدید ارزی واردات ارز و شمش طلا به هر میزانی، به کشور آزاد است.

محمد کشتی‌آرای در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق تعرفه و کتاب صادرات و واردات سال ۹۷، واردات مصنوعات طلا ممنوع و واردات شمش طلا آزاد بوده اما دربسته ارزی جدیدی که از سوی دولت ارائه شد، واردات شمش طلا آزاد و معاف از عوارض گمرکی است.

وی افزود: این روند پیش‌ازاین بسته نیز وجود داشت اما تنها موضوعی که وجود دارد این است که پیش‌ازاین در صورت واردات شمش طلا یا مواد اولیه به کشور باید مبدأ ارز مشخص می‌شد و به دلیل اینکه ارز دولتی به آن اختصاص نداشت، اقدامی برای واردات از سوی فعالان این بازار انجام نمی‌شد.

کشتی آرای تصریح کرد: در سیستم جدید ارزی واردات ارز و شمش طلا به هر میزانی، به کشور آزاد است و پس از واردات و اظهار گمرکی آن، درباره مبدأ ارز و طلا جست‌وجویی نمی‌شود و طبق مقررات قانونی گمرک وارد کشور خواهد شد.

به گفته این مسئول موضوع دیگری که وجود دارد این است که در دستورالعمل جدید واردات مصنوعات طلا به‌شرط دریافت مجوزهای جدید از بانک مرکزی آزاد است درحالی‌که برای مورد اول اخذ مجوز بانک مرکزی لزومی نداشت و در این بندی که برای مصنوعات طلا ایجادشده، برای واردات مصنوعات باید مجوزهای لازم اخذ شود که سازمان حمایت از مصرف‌کننده، بانک مرکزی ازجمله نهادهای دخیل در این خصوص هستند.

در حالی رییس­ کمیسیون تخصصی طلا و جواهر از آزادی واردات مصنوعات طلا می گوید، هوشنگ شیشه بران رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان در گفت و گو با ایمنا از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و از عدم ارسال ابلاغیه این مهم به اتحادیه خبر می‌دهد.

کد خبر 351008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.