افزایش ۱۱۰ درصدی نرخ پروازهای خارجی

بعد از تخصیص ندادن ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیماها در پروازهای خارجی ۱۰۰ تا ۱۱۰ درصد و در پروازهای داخلی ۶۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایمنا حتی برخی از آژانس‌های مسافرتی و دلالان از این فرصت استفاده کرده و بلیت‌های خود را باقیمت‌های بسیار نجومی‌تر به مسافران می‌فروشند به‌طوری‌که برخی از آژانس‌ها مابه‌التفاوت بلیت پیش‌فروش شده خود را از مسافران دریافت کرده‌اند.

رضا جعفر زاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پیگیری‌های سازمان هواپیمایی برای تخصیص ارز دولتی از بانک مرکزی همچنان ادامه دارد. بانک مرکزی قول داده که ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی تخصیص دهد اما تا به امروز قول آن‌ها عملی نشده است و ما منتظر تحقق قول دولت و بانک مرکزی هستیم.

وی از راه‌اندازی سامانه نیما برای استفاده شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و افزود: تمامی شرکت‌های هواپیمایی باید بر اساس نرخی که سامانه نیما اعلام می‌کند بلیت‌های خود را صادر کنند. اجرایی شدن سامانه نیما از افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها جلوگیری می‌کند و نرخ‌ها تعدیل می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ملاک تعیین نرخ بلیت هواپیماها همان نرخی است که در خروجی شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌شود، گفت: مسافران باید مراقب باشند که از دفاتر و آژانس‌های معتبر بلیت خود را تهیه کنند.

جعفر زاده بابیان اینکه سازمان هواپیمایی از دو طریق بر آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی نظارت می‌کند، گفت:‌ بازرسی توسط سازمان بازرسی نظام‌مهندسی و همچنین اعلام شکایت از سوی مسافران اقداماتی است که توسط سازمان هواپیمایی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها انجام می‌شود. مسافران باید از مراکز معتبر سازمان هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافران بلیت خود را خریداری کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

کد خبر 350992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.