پیگیر جاری شدن زاینده رود هستیم/ جشنواره کودک، اقتصاد شهر را متحول می کند

شهردار اصفهان گفت: به تمام شهروندان اطمینان می دهم که هیچ کدام از مسئولان در ارتباط با زاینده‌رود کوتاهی نمی‌کنند و بنده نیز به عنوان شهردار پیگیری‌های لازم در این باره را انجام داده و ادامه خواهم داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز (پنجشنبه) در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر شهردار پاسخگو» اظهارکرد: سرنوشت پل‌های تاریخی و  میراث شهر که اصفهان همواره در دوران‌های مختلف به وجود آنها افتخار کرده و می کند، یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است.

وی افزود: نگران هستم به دلیل خشک شدن زاینده رود پل های تاریخی شهر اصفهان دچار آسیب شود چرا که پل ها و زمین اصفهان در انتظار آب است، البته تلاش‌های زیادی در این راستا انجام شده که امیدواریم هر چه زودتر آب در زاینده رود جاری و نگرانی شهروندان از این بابت رفع شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طی روزهای اخیر مقداری آب در بستر زاینده رود جریان یافت تا باغات غرب برای چند روز آبیاری شود، ادامه داد: درصدد بودیم تا آب زاینده رود به شهر اصفهان نیز برسد، اما با توجه به کاهش منابع آب پشت سد و نگرانی های جدی در خصوص تامین آب شرب شهروندان این اتفاق نیفتاد.

وی تصریح کرد: به تمام شهروندان اطمینان می دهم که هیچ کدام از مسئولان در ارتباط با زاینده‌رود کوتاهی نمی‌کنند و من نیز به عنوان شهردار پیگیری‌های لازم در این باره را انجام داده و ادامه خواهم داد.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر آب در زاینده رود جاری شود تا میراث و سرمایه شهر اصفهان به دلیل خشکی دستخوش تهدید نشود.

جشنواره بین المللی  کودک و نوجوان، تحولی بزرگ در اقتصاد شهر

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان گفت: از هشتم تا ۱۴ شهریور امسال شهر اصفهان میزبان برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان است بنابراین از مردم دعوت می شود تا به تماشای فیلم های جشنواره بنشینند و با رونق این رویداد بین المللی از سینماگران، فیلمسازان و هنرمندان حمایت کنند.

نوروزی تاکید کرد: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان می‌تواند شور و نشاط اجتماعی را افزایش دهد، فضای فرهنگی شهر را تحت تاثیر خود قرار داده، تحول بزرگی در اقتصاد شهری ایجاد کند و گردشگری را رونق دهد و سنگ بنایی برای تداوم گردشگری باشد.

وی از مردم درخواست کرد: در طول برگزاری این جشنواره به سینماها رفته، دستاوردهای جشنواره را از نزدیک ببنند و فضای اصفهان را فرهنگی و ارزشی کنند.

توجه ویژه به مناطق محروم داریم

نوروزی با اشاره به توزیع امکانات و خدمات در نقاط مختلف شهر گفت: مدیریت شهری توجه ویژه به مناطق محروم دارد البته اگر به دنبال استقرار عدالت هستیم باید تلاش کرد خدمات و امکانات شهر به درستی توزیع و مناطق محروم شهر در اولویت استفاده از خدمات قرار گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات از شعارهای انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از محله های کمتر برخوردار شهر «اندوان» است، روستایی که طی چند سال اخیر به شهر اصفهان ملحق شده و ساکنان آن انتظار جدی دارند از وضعیت روستایی خارج و به لحاظ بهرمندی از امکانات تغییراتی در زندگی شان ایجاد شود، البته مدیریت شهری پیگیر رفع مشکلات مردم در تمام نقاط شهر است.

سؤال و پاسخگویی، دو اصل مهم نظام‌های دموکراسی

وی با ابراز خرسندی از اینکه نام برنامه صدای شهر در روزهایی که شهردار اصفهان پاسخگوی سؤالات شهروندان است، به پیشنهاد یکی از شهروندان با عنوان «شهر پرسشگر شهردار پاسخگو» پخش می‌شود، گفت: وقتی مردم مطالبه‌گر باشند و از مسئولان بخواهند، به طور طبیعی شهر هم پرسشگر می‌شود و در مقابل پرسش نیز باید پاسخی وجود داشته باشد، بنابراین شهردار، مدیریت شهری و تمام مسئولان باید پاسخگو باشند.

نوروزی ادامه داد: سؤال و پاسخگویی دو اصل مهم در نظام‌های دموکراسی بوده و این حق مردم است تا در حوزه‌هایی که مربوط به مسئولان و نمایندگان آنها است، سؤال کنند، البته پاسخگویی وظیفه مسئولان است و اگر این دو اصل در همه ابعاد جامعه تحقق پیدا کند شاهد رشد و پیشرفت خواهیم بود.

آذین‌بندی فضای شهر در سالروز ورود آزادگان سرافراز

وی با اشاره به فرارسیدن ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که سال‌ها به طول انجامید جوانان با عشق و علاقه به جبهه‌ها رفتند، در برخی از نبردهای سخت تعدادی از جوانان اعم از بسیجی، ارتشی و پاسدار به اسارت دشمن درآمدند، اما با افتخار و عزت استقامت کردند و با پایان یافتن جنگ، پیروزی جمهوری اسلامی ایران و پذیرفتن قطعنامه، با عزت و احترام به کشور بازگشتند و همه ساله در این روز یادی از آنها می‌شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امسال تلاش شده است تا فضای شهری در این مسیر عبوری متناسب با سال‌های نخست بازگشت آزادگان آذین‌بندی و فضاسازی شده و چند ایستگاه صلواتی برپا شود به طوری که خاطرات آن سال‌ها برای عموم شهروندان به خصوص آزادگان سرافراز شهرمان بازسازی شود.

وی با بیان اینکه مدیران شهری در این روز در گلستان شهدا حضور پیدا کرده و به مقام شامخ شهدا ادای احترام خواهند کرد، افزود: عموم مردم می‌توانند طی این دو روز در مسیر پیش بینی شده حضور پیدا کرده و به نحو شایسته از آزادگان تجلیل کنند.

مردم تشکل‌های اجتماعی را حمایت کنند

نوروزی با اشاره به روز حمایت از تشکل‌های اجتماعی اظهارکرد: با توجه به اهمیت تشکل های اجتماعی بازدیدی از مرکز اوتیسم اصفهان انجام و از نزدیک با فعالیت های این مرکز آشنا شدیم، اقداماتی که برای حمایت از بیماران، همچنین توانمندسازی آنها انجام شده بود، قابل تقدیر است و در این فرصت به مردم توصیه می کنم متولیان این خیریه ها و تشکل‌های اجتماعی را مورد حمایت خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه این قبیل تشکل ها قادر هستند بخش سنگینی از بار مشکلات مردم را کم کنند، افزود: به وسیله این تشکل‌ها می‌توانیم مشارکت مردم را در اداره امور شهر جلب کنیم چرا که یکی از سیاست‌های مدیریت شهری مشارکت مردم در اداره امور است و تشکل ها می‌توانند این کارها را انجام دهند.

 بخش مهم آزادی بیان در دستان عکاسان است

شهردار اصفهان با تبریک ۲۸ مرداد روز جهانی عکاسی تصریح کرد: پیشاپیش این روز را به عکاسان جامعه تبریک گفته و تاکید می کنم که برای نقش اساسی که عکاسان در پیچ تاریخ دارند، ارزش قایل هستم.

نوروزی گفت: عکاسان گاهی می‌توانند با به تصویر کشیدن یک عکس بیشتر از هر تاریخ نویسی نقش داشته باشند و با عکس خودشان ناگفته‌ها را بیان کنند و پیام‌های کلیدی به جامعه بدهند، پیامی که با نوشتن کتاب و مقاله هم نمی‌توان آن را به دیگران منتقل کرد.

وی با بیان اینکه یک عکاس در یک صحنه مهم با تصویرکشیدن یک عکس می تواند پیام بزرگی به جامعه دهد، افزود: بخش مهمی از آزادی بیان در دستان عکاسان و تصویر برداران است که از تلاش همه آنها تشکر می کنم.

کد خبر 350980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید احمدی IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    0 0
    آقای شهردار عزیز ضمن تشکر از زحمات جنابعالی و مجموعه‌ی شهرداری اصفهان، عاجزانه تقاضا دارم نهایت تلاش را در جهت حفظ پارک مشتاق دوم بفرمایید. خیلی از بین رفته.