دریافت مجوز قضایی برای ورود به آرایشگاه‌های زیرزمینی در دستور کار است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه دستگاه‌ قضایی اجازه ورود به آرایشگاه‌های زیر زمینی را نمی‌دهد، گفت: با همکاری دادستان به دنبال دریافت مجوز برای ورود به این اماکن هستیم.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه رشد قارچ‌گونه آرایشگاه‌های زنانه بدون مجوز و خانگی در حال حاضر از اصلی‌ترین چالش‌های این صنف است، اظهار کرد: این در حالی است که مرکز بهداشت توانایی و اختیار محدودی برای برخورد با این واحدها دارد و آمار برخورد نسبت به رشد روز افزون این مراکز بسیار کم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه قضایی اجازه ورود به آرایشگاه‌های زیرزمینی و خانگی را به مرکز بهداشت نمیدهد، اضافه کرد: در  این زمینه روز گذشته دیداری را با دادستان اصفهان در این خصوص برگزار و خواستار صدور مجوز به این مراکز شدیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه فعالان آرایشگاه‌های غیرمجاز به دلیل عدم پرداخت مالیات و همچنین نبود هر گونه نظارت از درآمدهای بالایی برخوردار هستند، گفت: شرایط فعلی نگران کننده است. آرایشگاه‌ها باید دارای شناسه و مجوز باشد تا در سیکل نظارتی و تحت ساختار قانونی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای شناسایی آرایشگاه‌های زیرزمینی نیازمند همکاری مردم هستیم، اضافه کرد: قوه قضاییه اجازه ورود به آرایشگاه ها را صادر نمی‌کند مگر اینکه مردم بر علیه این مراکز شکایت کنند.

حیدری انجام خال کوبی، تتو، و لیزر را در همه آرایشگاه‌ها ممنوع اعلام کرد و گفت: انجام این اعمال زیبایی در آرایشگاه‌های دارای مجوز نیز غیر قانونی است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصناف را امری ضروری دانست و گفت: باید هر چند وقت یکبار مسایل بهداشتی و قانونی به واحدهای صنفی گوشزد شود تا کمتر شاهد تخلفات در اصناف باشیم.

کد خبر 350960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.