۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
گُل نوشت لاله عباسی...

نشست گل نوشت یکی از برنامه‌های جانبی جشنواره گل لاله عباسی است که با یادآوری سنت‌های خانه مادربزرگ و با هدف ارج نهادن به پدیده رویش گل برگزار می‌شود.

زهرا سترده به خبرنگار ایمنا گفت: جشنواره لاله عباسی با هدف احیای سنت های کاشت گل در خانه مادر بزرگ‌ها و در عین حال توجه به محیط اطراف و تامل در رشد هر پدیده جانداری برگزار شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره در آغاز با ارایه بذر گل لاله عباسی به علاقه‌مندان آغاز شد تا بذر را بکارند و از پروژه رشد گل عکاسی کنند و یا در رابطه با آن شعر و داستان بنویسند و یا فیلم بسازند.

مدیر بخش فرهنگی موسسه فرهنگی رویش مهر افزود: ما می‌خواستیم فرهنگ تامل و صبر در به ثمر رساندن یا رویاندن چیزی را به عنوان یک پدیده فرهنگی ترویج کنیم، در همین استان اعلام کردیم هر کسی می تواند از پدیده رویش گل های لاله عباسی شعر یا متنی بنویسد و یا نقاشی بکشد که در جشنواره گل لاله عباسی که دوم شهریورماه بر گزار می شود از بهترین آثار تقدیر خواد شد.

سترده تصریح کرد: برنامه "گل نوشت" از برنامه های زیر مجموعه جشنواره گل لاله عباسی است. ما در کنار جشنواره گل لاله عباسی چند فعالیت هنری را نیز مطرح کردیم که یکی از آن ها نوشتن  شعر، داستان، جستار و مقاله بود که در این رابطه نوشته هایی که با مضمون گل هستند نیز می توانند در زمره این جشنواره قرار بگیرند، بنابراین از کسانی که شعر، جستار، مقاله و یا پژوهشی در مورد گل در فرهنگ و ادبیات ایران داشته اند دعوت کردیم تا بیایند و بخوانند.

به گزارش ایمنا، نشستِ "گل نوشت" با حضور علی خدایی، خدیجه شریعت، زهرا سترده، جواد قبادی، علیرضا ارواحی و آتنا ایران تاژ همراه با ویژه برنامه جشنواره گل لاله عباسی اصفهان، پنج شنبه ۲۵ مردادماه ساعت ۱۹ در محل موسسه فرهنگی هنری رویش مهر، واقع در چهارباغ بالا، چهارراه نظر، کوچه مجیدپور معراج، شماره ۱۶، پلاک ۱۰ برگزار می شود.

کد خبر 350950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.