۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
نمایش جوی وجود در گالری نگاه نو

نمایشگاهی از نقاشی‌های رنگ و روغن و اکرلیک "مهرناز عسگری" در گالری نگاه نو و با هدف نمایش درونیات انسان و خود واقعی آنها برپا شده است.

مهرناز عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار و درخصوص صد و بیست و یکمین نمایشگاه گالری نگاه نو که نقاشی های او را نمایش داده است، اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۶ اثر با تکنیک رنگ روغن و اکرلیک ارایه شده است که در سبک‌های انتزاعی، هایپررئال و فلویید آرت خلق شده‌اند.

وی افزود: در آثار ارایه شده در این نمایشگاه، نقاشی های پرتره با استفاده از تگنیک رنگ روغن و آثار انتزاعی با تکنیک آکریلیک(فلویید آرت) اجرا شده اند؛ ضمن اینکه در بخش پرتره‌ها تمام آثار به پرتره مردان میانسال اختصاص دارد.

عسگری تصریح کرد: موضوع این نمایشگاه "جوی وجود" است. هدف من از برپایی این نمایشگاه این بود که درونیات را نشان بدهم، اینکه خود واقعی چیست؟ اینکه برای مردم مسئلۀ پیدا کردن خودشان تا چه اندازه مهم است و اینکه جسم انسان به تنهایی نمی تواند شخصیت من را تعریف کند؟

این هنرمند نقاش با ذکر خاطره ای گفت: وقتی می خواستم برای کارم از مردان میانسال عکاسی کنم چیزی که خیلی جالب بود این بود که‌وقتی از این آقایان عکس می گرفتم اکثرا از اینکه پیر شده بودند، ناراحت بودند و جملاتی نظیر اینکه "عکس من که اصلا قشنگ نیست و  به چه دردت می خورد" را به‌کار می‌بردند و یکی از دلایلی که باعث  شد من سالمندان را سوژه خودم قرار بدهم این بود که آیا آنها در این سن توانسته اند خودشان را پیدا کنند یا خیر؟

در بیانیه این نمایشگاه آمده است که «علاقه دیرباز انسان برای کشف ناخوداگاه و دنیای درون خود، سبب به وجود آمدن تفکرات، نظریات و سبک های گوناگون خودشناسی شده است و من نیز به عنوان هنرمند کوشش دارم در مجموعه خود میل به این شناخت را به تصویر بکشم. فلویید(هنر مایع) با ویژگی روان و سیال بودنش و شکل های انتزاعی و ارگانیکی که به خود می گیرد، در ارایه مفهوم من از درون موثر بوده است. در نتیجه از کنار هم قرار دادن هایپررئال و فلوییدآرت برای نشان دادن تقابل بیرون و درون بهره برده ام. این مجموعه تاملی است بر احوال و درونیات انسان و حاوی ناخوداگاه و خوداگاه است، خودی که هست و خودی که خود موجود را مشاهده می‌کند»

به گزارش ایمنا، مهرناز عسگری متولد دی ماه ۱۳۶۶ در شیراز است که با ارایه آثار در گالری نگاه نو، اولین حضور خود را در برپایی  یک نمایشگاه از نقاشی هایش تجربه می کند. وی حدود ۱۰ سال است که به فعالیت در حوزه نقاشی مشغول است و به صورت خودآموخته در این زمنیه فعالیت دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه "رنگ روغن و اکرلیک" که ارایه کنندۀ آثاری از مهرناز عسگری است، می‌توانند از ۲۶ تا ۳۱ مردادماه همه روزه ساعت ۱۷ تا ۲۰:۳۰ به گالری نگاه نو، واقع در آبشار سوم، خیابان مسرور، کوی شماره ۳، باغ ارم مراجعه کنند.

کد خبر 350949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.