میزبانی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از جشنواره به رنگ عشق

این روزها محله محمود آباد در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان میزبان جشنواره ای با عنوان به رنگ عشق است.

به گزارش ایمنا، این جشنواره مشتمل بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای زوج های جوان با موضوع تحکیم خانواده و ارائه مهارتهای زناشویی، برگزاری نمایشگاه عکس و تصاویر گرافیکی با همین موضوع، اجرای دو ویژه برنامه با عنوان "تا همیشه با هم" با آیتم های شاد و متنوع و آموزش محور در شب‌های ۲۳ و ۲۴ مردادماه، برگزاری اردوی تفریحی برای زوج های جوان و شکل‌گیری کانونی تحت عنوان کانون زوج های جوان در این منطقه خواهد بود.

نخستین شب از اجرای ویژه برنامه "تا همیشه با هم" با استقبال چشم گیر زوج های جوان در این منطقه و حضور مدیران و مسئولان شهری برگزار شد.

برگزاری برنامه های خانواده محور در محلات و مناطق کمتر برخوردار 

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن اظهار خرسندی از اجرای این برنامه ها در مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار اظهارکرد: فراگیری و به کاربستن مهارت های مورد نیاز در زندگی مشترک نیازمند دریافت آموزش های صحیح، به موقع و تمرین مهارت های آموخته شده خواهد بود.

فریده روشن افزود: مناطق حاشیه ای شهر اصفهان به سبب کمبود امکانات ، کمتر امکان دسترسی به این نوع از آموزش ها را داشته و به همین جهت برگزاری برنامه هایی از این جنس نیاز امروز مردمان این مناطق خواهد بود .

وی ادامه داد : اگر به دنبال جامعه ای پویا و سالم هستیم، جامعه ای که در بستر آن فرزندانی آینده ساز و موفق پرورش پیدا کنند و همین طور خواهان جامعه ای با پایین ترین سطح از آسیب های اجتماعی هستیم باید برنامه ریزی هایی صحیح در راستای توانمندسازی شهروندان به ویژه در رابطه با مهارت های مورد نیاز در زندگی مشترک انجام پذیرد و بی شک برگزاری جشنواره ها و ویژه برنامه هایی با این محتوا یکی از روش های مثمرثمر در نیل به این هدف خواهد بود .

تداوم بخشی به برگزاری این برنامه ها از رویکردهای مدیریت شهری است 

مشاور شهردار اصفهان در امور زنان و خانواده با تمجید از مجریان برگزاری این جشنواره از لزوم تداوم بخشی به برگزاری این برنامه ها متناسب با نیاز شهروندان هر منطقه گفت و افزود: موضوع تحکیم خانواده در سایه ارائه مهارت های خودباوری و دیگر باوری به شهروندان شکل عملی به خود خواهد گرفت.

فاطمه زارع اظهار کرد: در راستای تکمیل فرآیند آموزش مهارت های زندگی مشترک به زوجین حضور هر دو نفر زوج در جلسات آموزشی الزامی خواهد بود و از این جهت ایده مسئولان اجرایی این ویژه برنامه از جهت چیدمان صندلی ها به شکل دو نفره در کنار یکدیگر ایده جذابی بوده است. 

وی ادامه داد: به منظور کسب موفقیت در اجرای برنامه های آموزش محور شناخت نیاز هر منطقه و مخاطبان هر برنامه و شکل دهی محور های آموزشی متناسب با این نیازسنجی ها جزء فاکتور های اصلی در تاثیرگذاری برنامه ها خواهد بود.

زارع خاطرنشان کرد: تداوم برگزاری برنامه هایی با محتوای تحکیم خانواده و همچنین توانمندسازی شهروندان در رابطه با مهارت های ارتباط گیری با یکدیگر به ویژه در محیط خانواده از برنامه های مدیریت شهری است که با جدیت هر چه بیشتر پیگیری خواهد شد.

کد خبر 350938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.