ایران صفر - عربستان صفر / تساوی، اولین دشت کرانچار و شاگردان

تیم فوتبال امید ایران در نخستین دیدار خود در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برابر عربستان به نتیجه تساوی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های فوتبال بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، دو تیم ایران و عربستان از گروه ششم رقابت ها به مصاف هم رفتند که در پایان ۹۰ دقیقه توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و نتیجه تساوی صفر بر صفر، حاصل عملکرد شاگردان کرانچار در این دیدار بود.

دور گروهی رقابت های فوتبال بازی های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸

دیدار تیم‌های امید ایران و عربستان

اخطار: علیرضا آرتا (دقیقه ۸۹) برای ایران؛ الخلیف (دقیقه ۶۳) برای عربستان

ترکیب تیم ایران: مهدی امینی، عارف آغاسی، محمد آقاجان‌پور، علیرضا آرتا، محمد مسلمی‌پور، محمدمهدی مهدی‌خانی، ابوالفضل رزاق‌پور، یونس دلفی، مهدی قائدی(۸۷- رضا جبیره)، محمدرضا آزادی(۷۷- محمد سلطانی‌مهر) و محمدامین اسدی(۴۳- امیر روستایی).

سرمربی: زلاتکو کرانچار

تر کیب تیم عربستان: محمد الربیعی، عون السلولی عبدالله الیوسف، عبدالله حسون، عبدالاله العمری، یوسف الحربی، عبدالرحمن غریب(۷۷- متعب الحماد)، ایمن الخلیف، سعد السلولی(۸۷- نواف الحبشی)، ناصر العمران و هارون کمارا.

سرمربی: علی سعد الشهری

شرح بازی:

در ابتدای نیمه اول، تیم ملی عربستان بر بازی سواربود و موقعیت های بهتری را خلق می کرد اما در ادامه، تیم کرانچار هماهنگ تر شد و بازی را در دست گرفت تا عربستانی ها بیشتر رو به ضدحمله ها بیاورند. البته عرب ها نتوانستند از این حربه هم برای شکستن دفاع ایران استفاده کنند و حمله های ایران هم در نیمه اول بی نتیجه بود.

در نیمه دوم، ایران از همان ابتدا، یک بازی بسیار تهاجمی را در دستور کار قرار دارد و سعی در باز کردن روزنه های دفاعی عربستان داشت اما دفاع فشرده سفیدپوشان اجازه حمله همه حانبه را به ایران نمی داد و در طرف دیگر، ایران هم که توسط ضد حمله های عربستانی ها تهدید می شد، با همه قوا حمله نمی کرد. 

دقایق حساس:

دقیقه ۵: هارون کمارا، روی یک پاس از السلولی، فرار خطرناک را به سمت دروازه ایران انجام داد و اقدام به شوت زنی کرد که مسلمی پور، مدافع ایران، توپ وی را از روی خط دروازه برگشت داد. 

دقیقه ۶: این بار هارون کمارا در نقش بازیساز قرار گرفت و با یک پاس در عمق، الخلیف را در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او که از مهدی امینی هم رد شده بود، بار دیگر توسط مسلمی پور از روی خط دروازه دفع شد.

دقیقه ۱۲: هارون کمارا یک بار دیگر با فرارهای سریع خود موقعیت خطرناکی خلق کرد که شوت بیرون پای ناگهانی او روی دروازه ایران فرود آمد.

دقیقه ۲۴: سانتر قائدی از روی کرنر سمت چپ زمین با ضربه سر آقاجان‌پور همراه شد که توپ از روی دروازه عربستان به اوت رفت.

دقیقه ۳۶: نفوذ خطرناک الخلیف از سمت راست محوطه جریمه ایران و ارسال او را امینی در اختیار گرفت.

دقیقه ۴۰: اشتباه محمد الربیعی، دروازه‌بان عربستان نزدیک بود کار دست این تیم دهد که توپ به آزادی رسید ولی او نتوانست از این موقعیت استفاده کند و شوت او در راه ورود به دروازه عربستان توسط یوسف الحربی دفع شد.
دقیقه ۴۱: شوت پشت محوطه جریمه، کمارا را امینی به راحتی جمع کرد.

دقیقه ۱+۴۵: عبدالرحمن غریب پشت محوطه جریمه ناصر العمران را صاحب توپ کرد که شوت پُر قدرت او با فاصله کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹: سانتر عبدالرحمن غریب از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سر کمارا را مهدی امینی از زیر طاق دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۱: پاس آزادی و شوت روی پای روستایی در داخل محوطه جریمه به مدافعان عربستان برخورد کرد و دور شد.

دقیقه ۵۳: مهدی قائدی بعد از دو سر توپ چشم‌نوز به ایمن الخلیف و عبور دادن توپ از بین پاهای او، از روی خط عرضی زمین شوت‌زنی کرد که ضربه او به کتف محمد الربیعی، دروازه‌بان سعودی‌ها خورد و راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۴: شوت روی پای مسلمی‌پور از فاصله ۳۰ متری دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: پاس در عرض امیر روستایی به مقابل دروازه عربستان به آزادی نرسید و در اختیار محمد الربیعی قرار گرفت.

دقیقه ۷۳: سعد السلولی با پاس عالی موقعیت خوب گلزنی برای هارون کمارا فراهم کرد ولی قبل از شوت او، آقاجان‌پور با تکل به موقع مقابل پای مهاجم عربستان، توپ را زد و در ادامه واکنش به موقع مهدی امینی اجازه نداد توپ تبدیل به گل شود ولی باز هم نزدیک بود توپ به دروازه ایران برود که مسلمی‌پور برای سومین بار خطر را از روی دروازه ایران دفع کرد.

دقیقه ۸۲:مسلمی‌پور پرتاب اوت رزاق‌پور را با ضربه سر و در ادامه با شوت پای چپ محکم زد که محمد الربیعی واکنش به موقعی داشت ولی باز هم توپ برای دومین بار ریباند شد که روستایی این بار با روی پا به دنبال گلزنی بود، اما ضربه او با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه عربستان به اوت رفت.

دقیقه ۳+۹۰: باز هم ایران خوش‌شانس بود که دروازه‌اش باز نشد و این بار پاس در عمق متعب الحماد به ایمن الخلیف رسید و او هم پاس کات‌بک داد ولی در ادامه ضربه نوک پای نواف الحبشی به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و دور شد.

کد خبر 350929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.