عوارض آلایندگی شهرضا پرداخت نشده است

شهرضا - نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سه سال گذشته هیچ مبلغی بابت عوارض آلایندگی به شهرضا پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران یار و همراه و مشاورانی امین برای مسئولان و حامی حقوق مردم هستند.

وی ادامه داد: مردم به خبرنگاران اعتماد دارند، بنابراین مسئولان باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنند و گزارش عملکرد خود را باتوجه به اصل شفافیت در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق عدالت در حوزه رسانه به تحقق عدالت در سایر بخش ها کمک می‌کند، اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا مردم به آینده امیدوار شوند، در این راستا لازم است مسائل بدون حب و بغض و موضع‌گیری های سیاسی مطرح شود تا مردم هم آن‌ها را بپذیرند.

محمودی با بیان اینکه دیدگاه های سیاسی و شخصی مانع تاثیرگذاری اخبار می شود، خاطرنشان کرد: همه خبرنگاران ارزشمند هستند، به شرطی که قلم آن ها در خدمت منافع مردم باشد.

وی با بیان اینکه تبعیضی که اکنون در بین خبرنگاران شهرضا وجود دارد، نگران کننده است، تاکید کرد: نارضایتی هایی که در کشور مشاهده می شود نیز ناشی از تبعیض و ناعدالتی است، بنابراین امیدواریم مسئولان شهرستان برای رفع تبعیض بین خبرنگاران تلاش کنند.

 نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگارانی که بدون حاشیه و حب و بغض برای تعالی فرهنگ جامعه تلاش می کنند شایسته تقدیر هستند، اظهار کرد: خبرنگاران مشکلات معیشتی فراوانی دارند و اگر قرار است خدمتی ارایه شود، باید به همه آن‌ها تعلق بگیرد، در حال حاضر گروهی اندک امکانات رسانه‌ای شهرضا را در اختیار گرفته‌اند بدون آن‌که بازدهی قابل توجهی داشته باشند.

محمودی به بازدید استاندار اصفهان از این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه اینکه به زودی استاندار اصفهان به این شهرستان سفر می‌کند، خبرنگاران مهمترین معضلات شهرستان را مطرح کنند تا با همکاری استاندار برای رفع آن‌ها برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به طرح تکمیل فاضلاب شهری شهرضا، تاکید کرد: بخش قابل توجهی از اعتبارات این طرح باید از سوی شهروندان تامین شود و خبرنگاران تنها مرجعی هستند که می‌توانند ابهامات موجود در این زمینه را برای مردم رفع کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجتمع فولاد مبارکه و دیگر مراکز صنعتی متقاضی خرید پساب تصفیه شده شهرضا بودند، اما لازم است تا تدابیری اتخاذ شود که این سرمایه، به مصارف داخلی شهرستان برسد.

محمودی با بیان اینکه در سه سال گذشته هیچ مبلغی بابت عوارض آلایندگی به شهرضا پرداخت نشده است، اظهار کرد: با پیگیری انجام شده سهم شهرضا از آلایندگی مجتمع فولاد مبارکه به ۱۵.۶ درصد و از نیروگاه برق جنوب استان به ۱۴.۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به ابلاغ قانونی مبنی بر توزیع استانی مالیات بر ارزش افزوده، گفت: با این تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه، سهم شهرضا از منابع مالی حاصل از این ردیف مالیاتی، افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 350913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.