کاهش چربی های شکم درد کمر را درمان می کند

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: بهترین راه مقابله با کمر درد تقویت کردن عضلات کمر با استفاده از نرمش های مخصوص طبی است.

فرناز دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کمر درد و  مشکلات ستون فقرات در بین اقشار مختلف جامعه افزایش یافته است، اظهار کرد:  کمردرد رابطه مستقیم با اضافه وزن دارد و هر چه وزن افراد بیشتر باشد فشار بیشتری روی ستون مهره ها وارد شده و احتمال بروز کمردرد افزایشمی یابد.

وی کاهش وزن را بهترین راهکار التیام درد کمر دانست و افزود:  کاهش وزن  در ناحیه شکم در این خصوص امری ضروری است، همچنین عدم استفاده از مصرف دخانیات و سیگار برای کاهش درد کمر توصیه می شود.

این متخصص ستون فقرات و مفاصل در توصیه به ورزشکاران،  گفت: شروع ناگهانی ورزش بدون آمادگی جسمانی قبلی موجب وارد شدن آسیب به عضلات و لیگامانها شده و بروز کمردرد را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: ورزشکاران باید قبل از انجام هر ورزشی، ابتدا بدن خود را  با انجام ورزش های کششی نرم کرده و سپس ورزش های سنگین تر را ادامه دهند.

دهقان با بیان اینکه استفاده از کمربند طبی فقط در مواردی که کمر درد حاد  باشد به بیماران توصیه می شود، افزود: در این مواقع استفاده از کمربند طبی برای چند روز منعی ندارد، اما استفاده طولانی مدت از این کمر بند موجب شده که ستون فقرات به این کمر بند طبی تکیه کند که این اتفاق  به مرور زمان موجب ضعیف شدن و تحلیل اطراف عضلات شده و در نهایت ضعف عضلات شکم، ستون فقرات و بروز کمر درد را به دنبال دارد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تاکید کرد: بهترین راه مقابله با کمر درد تقویت کردن عضلات کمر با استفاده از نرمش های مخصوص طبی است.

کد خبر 350895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.