از کِپا آریزابالاگا تا جهانبخش و ارزانی

پرونده نقل و انتقالات لیگ انگلستان برای فصل جدید در حالی بسته شد که مهمترین خرید توسط باشگاه چلسی انجام شد و تحلیل گران ورود کِپا آریزابالاگا، دروازه بان اسپانیایی فصل گذشته اتلتیکو بیلبائو به چلسی را یکی از برترین نقل و انتقال‌های لیگ انگلستان دانستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نقل و انتقالات لیگ امسال، مهم‌ترین و گرانترین خرید در باشگاه چلسی انجام شد. کپا آریزابالاگا سنگربان ملی پوش اسپانیایی با انتقال ۷۲ میلیون پوندی و قراردادی هفت ساله به چلسی پیوست. باشگاه لندنی برای پر کردن جای خالی کورتوا، کِپا را از اتلتیک بیلبائو به خدمت گرفت. با این انتقال کپا عنوان گران‌ترین نقل و انتقالات انگلیس که چند هفته پیش آلیسون بکر دروازه بان برزیلی لیورپول رسیده بود را از آن خود کرد.

آلیسون بکر

آلیسون بکر سنگربان برزیلی فصل قبل آ اس رم با مبلغی به ارزش ۶۷ میلیون پوند به تیم لیورپول انگلستان پیوست. آلیسون ۲۵ ساله که یکی از برترین دروازه بانان دنیا بود و درجام جهانی روسیه نیز شماره یک سلسائو به شمار می‌رفت، راهی آنفیلد شد. پیشنهاد لیورپول برای به خدمت گیری این سنگربان برزیلی ۵۳ میلیون پوند به صورت قطعی به اضافه ۹ میلیون پوند به صورت بندهایی مندرج تحت عنوان پاداش هزینه شد.

ریاض مَحرِز

ریاض مَحرِز هافبک الجزایری لستر سیتی به منچستر سیتی پیوست. هافبک ۲۷ ساله با قراردادی پنج ساله و به ارزش ۶۰ میلیون پوند به سیتیزن ها ملحق شد و شماره ۲۶ را بر تن خواهد کرد. او که سابقه قهرمانی در لیگ برتر با لستر سیتی در فصل ۲۰۱۶ در کارنامه خود دارد مشتاقانه به دنبال بازی کردن برای منچسترسیتی است. این بازیکن در زمستان گذشته مورد توجه سیتی قرار داشت ولی این انتقال صورت نگرفت.

فِرِد

فِرِد هافبک ۲۵ ساله برزیلی و جوان باشگاه شاختار دونتسک با انتقال ۵۵ میلیون پوندی و قراردادی پنج ساله به منچستر یونایتد پیوست. شیاطین سرخ مدت‌ها به دنبال نهایی کردن این انتقال فرد به اولدترافورد بودند و این جابه جایی صورت گرفت. هافبک برزیلی برای تقویت خط میانی شیاطین سرخ جذب شده است و انتظار می‌رود این بازیکن بعد از سپری کردن تعطیلات تابستانه خود به جمع هم تیمی‌های جدیدش اضافه شود.

جورجینیو

جورجینیو، هافبک برزیل الاصل ناپولی که برای تیم ملی ایتالیا بازی می‌کند با قراردادی پنج ساله و ارزش ۵۷ میلیون پوند رسماً به باشگاه چلسی ملحق شد. ستاره ۲۶ ساله خط میانی سابق ناپولی که سخت مورد توجه سیتیزن ها قرار داشت ترجیح داد به آبی‌های لندن بپیوندد و زیر نظر مائوریسیو ساری به فوتبال خود ادامه دهد.

نبی کیتا

نبی کیتا هافبک گینه‌ای لایپزیش نیز با انتقال ۴۸ میلیون پوند به لیورپول پیوست. سرانجام مسئولان دو باشگاه در تابستان جاری به توافق رسیدند که این ستاره جوان از فصل آینده برای لیورپول بازی کند. کیتا در اولین فصل حضورش در لایپزیش ۳۱ بازی برای این تیم انجام داد و ۱۰ گل به ثمر رساند.‍

لوکاس توریرا

لوکاس توریرا هافبک ۲۲ ساله اروگوئه‌ای و باشگاه سمپدوریا با قراردادی پنج ساله و مبلغ ۲۶ میلیون پوند به آرسنال انگلستان پیوست. توریرا در ترکیب اصلی اسکار تابارس سرمربی فعلی اروگوئه بود و با حذف از فرانسه در مرحله یک هشتم جام جهانی بعد از چند روز انتقال او به آرسنال نهایی شد. این هافبک قرار است شماره ۱۱ را برتن کند و به زودی در تمرینات اونای اِمِری حاضر خواهد شد.

سوکراتیس پاپاستوپولوس

سوکراتیس پاپاستوپولوس مدافع یونانی فصل پیش دورتموند به آرسنال پیوست تا از فصل جدید در تیم اونای امری باشد. سوکراتیس که پنج فصل را در دورتموند سپری کرد راهی امارات شد و با اوبامیانگ و میخیتاریان که هردو دوران بازی خوبی در دورتموند را داشتند هم تیمی شد. بازیکن یونانی به ازای ۱۸ میلیون پوند بازیکن جدید آرسنال محسوب می‌شود و سابقه بازی در تیم‌های جنوا میلان وردربرمن آ.اِک آتن را نیز در کارنامه خود می‌بیند.

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش ملی پوش ایرانی و آقای گل لیگ فصل قبل هلند با قراردادی پنج ساله و به ارزش ۱۷ میلیون پوند به برایتون انگلیس پیوست. جهانبخش پس از درخشش خیره کننده در آلکمار به عنوان آقای گلی و سومین پاسور برتر لیگ اردیویسه هلند با پیشنهادات بسیاری مواجه شد و در نهایت تصمیم گرفت راهی انگلیس شود تا در شرایط جدید و لیگ معتبرتری کارش را ادامه دهد.

ژردان شقیری

ژردان شقیری هافبک ۲۶ ساله سوییسی فصل پیش استوک با قراردادی پنج ساله و با رقم ۱۴ میلیون پوند به جمع لیورپولی‌ها پیوست و فصل جدید شماره ۲۳ را برتن خواهد کرد. شقیری که کارش را از بازل شروع کرد بعد از انتقال از اینتر میلان به استوک سیتی در طی سه فصل یکصد بار پیراهن این تیم انگلیسی را به تن کرد. او بعد از کیتا و فابینیو سومین خرید لیورپول در تابستان است.

متئو کواچیچ

متئو کواچیچ هافبک ۲۴ ساله کروات فوتبالش را در چلسی ادامه خواهد داد. همزمان بعد از انتقال کورتوا به رئال، کواچیچ برای یک سال و به طور قرضی به آبی پوشان لندنی ملحق شد. ستاره جوان رئال که پس از سه فصل حضور در رئال به اندازه کافی نتوانست جایگاهی در ترکیب اصلی کهکشانی‌ها داشته باشد و همین مسئله باعث شد از سران رئال درخواست کند که با جدایی او موافقت کنند. انتقال کواچیچ برای چلسی هزینه زیادی نداشته و باعث شده مدیران این تیم تصمیم بگیرند، هزینه‌ای که برای هافبک کروات در نظر گرفته بودند را روی یک دروازه بان آینده دار سرمایه گذاری کنند.

دنیل ارزانی

دنیل ارزانی ستاره ایرانی تبار تیم ملی استرالیا رسماً به باشگاه منچسترسیتی پیوست. ستاره ۱۹ ساله به انگلیس رفت و آخرین مراحل انتقالش را به سرانجام رساند. ارزانی در سال ۲۰۱۶ به ملبورن استرالیا پیوست و فصل گذشته نمایش‌های درخشانی در لیگ استرالیا به نمایش گذاشت. همین عملکرد ارزانی باعث شد، عنوان برترین بازیکن جوان را از آن خود کند و به تیم زیر ۲۳ سال استرالیا دعوت شود با همین درخشش‌ها مالکان باشگاه سیتی او را به خدمت گرفتند.

کد خبر 350892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.