مردم آمریکا، ایران را با عینک ترامپ نمی بینند

دونالد ترامپ از زمان مبارزات انتخاباتی تا حضور در کاخ سفید، عمده رویکرد سیاسی خود را معطوف به ستیز و مقابله با جمهوری اسلامی ایران کرده، اما نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد، به رغم این تلاش ها، مردم این کشور نظر متفاوتی دارند و برخلاف رییس جمهوری خود می اندیشند.

به گزارش ایمنا، روزنامه «هافینگتن پست» و مؤسسه افکار سنجی «یوگاو» (YouGov) در بازه زمانی دوم و سوم تیرماه (۲۴ تا ۲۵ ژوئیه) متعاقب پیغام‌های رد و بدل شده رؤسای جمهوری ایران و آمریکا به طور مشترک دست به نظرسنجی زدند که نتایج متفاوتی در برداشت.

نتایج این نظرسنجی که از یکهزار فرد بالای ۱۸ سال صورت گرفت و در روزنامه هافینگتن پست انتشار یافت، نشان داد به رغم اینکه «باز»های جنگ طلب بر طبل برخورد با ایران می کوبند، مردم آمریکا در طلب چیزی دیگری هستند. در این نظرسنجی ۵۳ درصد آمریکایی ها مخالفت خود را برای برخورد با ایران اعلام کردند و ۳۷ درصد نیز به طور قوی نشان دادند که مخالف هرگونه برخورد خصمانه با تهران هستند.

همچنین بر اساس نتایح این نظرسنجی، ۴۲ درصد از پرسش شوندگان مخالف نحوه برخورد ترامپ با ایران هستند و فقط ۳۶ درصد این روش را قبول دارند. افزون بر نتایج مثبت نظرسنجی روزنامه هافینگتن پست و مؤسسه یوگاو، نتایج نظرسنجی دیگری در آمریکا نشان می دهد که نگرش آمریکاییان نسبت به ایران تغییر محسوسی کرده و مثبت است.

نتایج نظرسنجی«رویترز» و «ایپسوس» که به تازگی انتشار یافته، مبین این موضوع است که تعداد آمریکایی هایی که ایران را تهدیدی برای کشورشان می دانستند، در طول سه سال گذشته کاهش یافته است. رویترز و ایسپوس با مقایسه نتایج دو نظرسنجی که به ترتیب در اسفند سال ۱۳۹۴ (مارس ۲۰۱۵) و چند ماه پیش از توافق هسته ای و نیز تیر سال ۱۳۹۷ (ژوییه ۲۰۱۸) انجام داده، به این نتیجه دست یافته اند که در سه سال گذشته نظرات منفی در جامعه آمریکا علیه ایران به شدت کاهش یافته است.

منبع:ایرنا

کد خبر 350878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.