در نخستین جلسه کمیته اجرایی برنامه جامع شهر اصفهان چه گذشت؟

نخستین جلسه کمیته اجرایی برنامه جامع شهر اصفهان در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در قالب هشت گروه کانونی برگزار شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: کمیته اجرایی برنامه جامع شهر اصفهان با همکاری سه نهاد اداره کل راه و شهرسازی استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان با هدف هم‌­افزایی علمی تخصصی و درگیرسازی ذی­‌نفعان و ذی­‌نفوذان و استفاده از ظرفیت‌­های گوناگون علمی تخصصی برای شناسایی مسایل و اهداف کلیدی توسعه شهری اصفهان در فرایند تهیه برنامه جامع شهر، اقدام به برگزاری سلسله جلساتی منظم و منسجم در معاونت شهرسازی و معماری می‌کند.

سید احمد حسینی‌نیا افزود: در این سلسله جلسات که در قالب هشت گروه کانونی با تسهیل‌گر ویژه و با عضویت ذی‌نفعان، ذی‌­نفوذان و تشکل‌های مردمی مرتبط با موضوع تشکیل می‌شود، مهم­ترین مسایل شهر اصفهان شناسایی، اولویت­‌بندی و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این هشت گروه کانونی شامل گروه‌های اجتماعی، شهرسازی، محیط­ زیست، ایمنی و امنیت، اقتصادی، حمل و نقل، حکمروایی و مدیریت سرزمین است، تصریح کرد: برای هر یک از گروه‌­های کانونی جلساتی جهت پیگیری موضوعات تخصصی ویژه برگزار و نتایج جمع‌­بندی شده هر گروه در جلسه کمیته اجرایی برنامه جامع شهر اصفهان بازبینی می‌­شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: در این راستا با برگزاری نخستین جلسه کمیته اجرایی برنامه جامع شهر اصفهان، ضمن نقد و بررسی مدل پیشنهادی مهندسان مشاور برنامه جامع در خصوص تحلیل ساختار فضایی شهر اصفهان و چگونگی عملکرد گروه‌های کانونی، پیشنهاداتی در زمینه تغییر، اصلاح و بهبود الگوی تحلیل ساختار فضایی شهر اصفهان ارایه شد.

وی گفت: همچنین در این جلسه، بر ضرورت توجه ویژه بر مسایل کلیدی زیست‌پذیری شهر به ویژه آب، آلودگی هوا و فرونشست زمین، لزوم دیده شدن مشارکت شهروندان و همچنین هویت فرهنگی، اجتماعی، کالبدی و تاریخی شهر و توجه به برندهای اصفهان مانند پایتخت فرهنگی جهان اسلام، شهر دوستدار کودک، شهر خلاق صنایع دستی و ... تاکید شد.

کد خبر 350876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.