چند درصد معاملات شهرداری تهران بدون مناقصه واگذار شده است؟

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت که ۵۲ درصد از معاملات شهرداری در سال ۹۵ و نیمه نخست سال گذشته به روش ترک تشریفات و بدون مناقصه واگذار شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از  مرکز ارتباطات و اموربین الملل شورای شهر تهران، سید حسن رسولی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از سند برنامه عملیاتی توسعه منابع انسانی منطقه ۱۵ شهرداری تهران با بیان اینکه «به تازگی گفته شده یکی از اعضای شورای شهر تهران اختلاس کرده است، با کنایه اظهار داشت:« باید دراین‌باره بگویم که بلد نیستیم اختلاس کنیم، چراکه این کار تخصصی باید به افراد حرفه ای سپرده شود.»

وی با تاکید بر اینکه شهروندان توقع خدمت صادقانه، پاک دستانه و بی منت از اعضای شورای شهر تهران دارند، تصریح کرد: هیچ کدام از اعضا برای تصدی پست یا مسئولیت دولتی از شورای شهر خارج نخواهند شد و با وکالت از شهروندان، شهرداری را راهبری می کنند.

روابط سببی و نسبی ملاک جذب نیرو در شهرداری تهران نیست

سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران همچنین در خصوص شاخص های جذب نیرو در شهرداری تهران گفت که روابط سببی، نسبی و مناسبات لهجه‌ای دیگر ملاک تعیین‌کننده برای جذب نیرو در این نهاد عمومی نیست.

وی افزود: «در دوره گذشته برخی به‌عنوان راننده وارد شهرداری شدند اما به‌یک‌باره ارتقا یافته و مدیر ارشد شدند؛ به مردم قول دادیم و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا شاهد تحول نیروی انسانی در شهرداری تهران باشیم.»

خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به تبصره های ۴ و ۱۵ بودجه امسال شهرداری تهران گفت: براین اساس مقرر شد به جای چهار درصد ۶ درصد از شاغلین شهرداری کاهش یابد و ۵۰ درصد از نیروهای خارج شده به صورت تخصصی مجددا وارد شهرداری شوند که این اقدام برای چابک سازی و کارآمدی این نهاد مردمی اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه باید این رویه در برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران نیز در نظر گرفته شود، گفت: همچنین شهرداری تهران و واحدهای تابعه باید سالانه ۱۰ درصد از سطوح سازمانی خود را با هرس عالمانه سازمانی کاهش دهند.

آثار مخرب استفاده از ظرفیت های شهرداری برای انتخابات

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود از اینکه شهرداری تهران در گذشته به دلیل جایگاه و موقعیت اثرگذارش به طرز بی‌محابایی در خدمت پروژه‌های انتخاباتی قرارگرفته بود، انتقاد کرد و گفت: «یکبار فردی از این جایگاه به ریاست جمهوری دست‌یافت و فرد دیگر نیز دو بار تلاش کرد تا از این جایگاه به پاستور برود که بی نتیجه بود.»

این عضو شورای شهر تهران معتقد است که آثار برجای‌مانده استفاده از ظرفیت‌های شهرداری تهران برای انتخابات از حمله مغول مخرب تر بوده است.

«برای نمونه مدیریت گذشته شهرداری تهران، حوزه منابع انسانی را با نگاه پروژه انتخاباتی دنبال کرد و از این رو امروز این حوزه با مشکلات عمده ای مواجه شده است.»

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه مهم شهرداری تهران، اعضای شورای شهر در نخستین گام، گزاره «راه رسیدن به پاستور از بهشت نمی‌گذرد» را مورد توجه قرار داده و به آن پایان دادند؛ همچنین اعلام شد که استفاده انتخاباتی از اموال عمومی شهرداری تهران در دوره‌ای که اصلاح‌طلبان هستند، ممنوع است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر تهران تأکید کرد: در دومین گام نیز تلاش شد انضباط مالی و شفافیت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود که در این راستا نیز امروز تمامی معاملات بیش از یک میلیارد تومان بر روی سامانه شفافیت قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در یک تصمیم قاطع دیگر انتخاب حسابرس شهرداری تهران از طریق فراخوان و در حضور تمامی شرکت‌کنندگان برگزار شد تا شائبه ای ایجاد نشود.

کد خبر 350863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.