شهرداری آماده همکاری برای رفع مشکلات مراکز خیریه است

شهردار اصفهان از مرکز خیریه یاوران زینب ویژه معلولان ذهنی و اوتیسم بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در این بازدید با تقدیر از اعضای این خیریه گفت: فعالیت خیرین نوعی مشارکت اجتماعی است و سیاست شهرداری اصفهان حمایت از مراکزی است که به صورت خیریه در جامعه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش خیران در به کارگیری علم برای درمان کودکان گفت: بدون تلاش خیران سرنوشت این کودکان و خانواده‌هایشان معلوم نبود و امیدوارم همه افراد جامعه حضور بیشتری در انجام امور خیر داشته باشند.

شهردار اصفهان با اشاره به لزوم حمایت از خیریه‌ها افزود: مراکز خیریه در بخش‌هایی که جامعه نیاز به علم و تکنیک دارد یاری‌رسان و حتی جایگزین دولت و نهادهای عمومی هستند و امیدوارم با تقویت خیریه‌ها و تعامل بین خیرین و دانشگاه‌ها شاهد بهبود شرایط و افزایش کیفیت زندگی نیازمندان باشیم.

نوروزی با اعلام آمادگی همکاری شهرداری اصفهان برای تسهیل فعالیت مراکز خیریه خاطرنشان کرد: شهرداری آماده کمک و همکاری برای تسهیل مشکلات خیریه یاوران زینب است و امیدواریم این مرکز محلی برای کمک به تمام بیماران اوتیسم کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان از نظر کمیت و کیفیت خیریه‌ها در سطح بالایی قرار دارد و این به معنای مشارکت مردم در امور شهری است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: این خیریه توانسته است با برنامه‌ریزی آموزشی خوب و استفاده از مربیان دلسوز و متولیانی پرتلاش، امید را در دل خانواده‌هایی که فرزندانشان گرفتار این بیماری هستند، ایجاد کند.

"یاوران زینب" نخستین خیریه اوتیسم ایران

در این دیدار حسین سعیدی، رییس هیئت‌مدیره خیریه یاوران زینب (س) گفت: این خیریه از سال ۷۵ به‌عنوان نخستین مرکز اوتیسم کشور راه‌اندازی شد. در آن سال‌ها این بیماری برای بسیاری از افراد ناشناخته و فعالیت در این زمینه بسیار دشوار بود.

وی با بیان اینکه خیریه اوتیسم یاوران زینب (س) دارای واحدهایی چون مددکاری، آموزش، توان‌بخشی و مشارکت است، افزود: هدف این خیریه در گام نخست فرهنگ‌سازی در خصوص آشنایی مردم با معلولان ذهنی و اختلال اوتیسم است، زیرا جامعه کمتر این افراد را می‌شناسد در گام‌های بعد آشنایی ادارات مختلف، آموزش و مددکاری است.

رییس هیئت‌مدیره خیریه یاوران زینب اصلی‌ترین فعالیت این خیریه را ایجاد یک مرکز الگو در زمینه اوتیسم در کشور دانست و اظهار کرد: در اصفهان سه مرکز اوتیسم وجود دارد که اکثر مربیان آن‌ها در این مرکز آموزش دیده‌اند، در سال ۹۵، پنج دوره و در سال ۹۶ هفت دوره آموزشی برای مربیان اوتیسم اصفهان و سایر استان‌ها توسط این خیریه برگزار شده است.

سعیدی با اشاره به نبود درمان کامل برای اختلال اوتیسم افزود: این کودکان صد درصد بهبودی پیدا نمی‌کنند و تنها کاری که می‌توان برای آن‌ها انجام داد مداخله در بیماری برای کاهش اثرات آن بر کیفیت زندگی فرد است.

تولد یک نوزاد مبتلا به اوتیسم از هر ۵۹ تولد

سعیدی با اشاره به پوشش یک هزار و ۵۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در خیریه یاوران زینب (س) گفت: از هر ۵۹ تولد یک نوزاد مبتلا به اختلال اوتیسم است. این کودکان درکی از دنیای اطراف و تصوری از مفاهیمی چون رنگ، مزه و...ندارند. تنها می‌توان با آموزش‌هایی کیفیت زندگی آن‌ها و خانواده‌هایشان را بهبود داد.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم این کودکان باید در مراکز عادی تحصیل کنند و حضور آن‌ها در مدارس استثنایی قابل قبول نیست.

رییس هیئت‌مدیره خیریه یاوران زینب (س) اصفهان در خصوص آمار کودکان تحت درمان این مرکز گفت: حدود ۸۰ کودک دارای اختلال اوتیسم و بیش از ۴۰۰ کودک کم‌توان ذهنی در این مرکز تحت خدمات آموزشی، توان‌بخشی، مددکاری و درمانی هستند. سن طلایی آموزش کودکان اوتیسم دو تا پنج سال است و پس از این زمان آموزش‌ها باید استمرار داشته باشد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به این مرکز را به شماره‌حساب بانک صادرات ۰۱۰۳۶۲۰۰۳۰۰۰۲ یا شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۰۴۱۶۰ به نام خیریه یاوران معلولین ذهنی و اوتیسم حضرت زینب (س) واریز کنند.

کد خبر 350861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.