شهر جدید فولادشهر، نیازمند طرح تفصیلی است

لنجان- مدیرعامل شرکت عمران فولادشهر گفت: مطالعات طرح تفصیلی شهر جدید فولادشهر به اتمام رسیده و مراحل پایانی تصویب را سپری می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حمیدرضا شیروانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رفع مشکلات و چالش های پیش روی شهر جدید فولادشهر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: درصدد هستیم به صورت کارشناسی مسایل و مشکلات شهر جدید فولادشهر و پروژه عظیم مسکن مهر را مورد بررسی قرار داده و چالش های پیش روی شرکت عمران را اولویت بندی کرده و بر اساس اولویت مسایل را به پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت عمران فولادشهر با بیان اینکه روشنایی معابر، فضای سبز، پیاده رو سازی، آسفالت معابر و ...در منظر عمومی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: همواره تحقق خواسته‌های عمومی مردم جزء اولویت های شرکت عمران فولادشهر بوده است، اما نباید فراموش کرد شرکت عمران فولادشهر شرکت درآمد_هزینه ای است.

وی ادامه داد: شرکت درآمد_هزینه ای بدان معنا است که این شرکت هیچ بودجه دولتی برای اجرای پروژه در اختیار نداشته و تنها منبعی که برای تامین هزینه‌های این شرکت وجود دارد فروش و واگذاری زمین، املاک و ساختمان بوده تا پس از ثبت در حساب های دولتی بر اساس بودجه تعریف شده، درآمد حاصله در پروژه های عمرانی هزینه شود.

شیروانی اضافه کرد: طی سال های ۱۳۹۵و ۱۳۹۶ علاوه بر اولویت های تعریف شده، دو پروژه اتمام شبکه آب رسانی و شبکه فاضلاب مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت که البته اجرای این پروژه‌ها نمود بیرونی نداشت و مردم اجرای آن را در ظاهر لمس نمی‌کردند چراکه این پروژه در عمق ۱۲ متری زمین به اجرا درآمد.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش سکونت در مسکن مهر امکان پس‌زدگی فاصلاب در این شهر وجود داشت از این رو پروژه انتقال فاضلاب مسکن مهر به طول ۱۵۰۰ متر در عمق ۱۲ متری زمین به اجرا درآمد.

مدیرعامل شرکت عمران فولادشهر خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سکونت در مسکن مهر فولادشهر، تامین آب شرب شهروندان با مشکل جدی مواجه می شد بر همین اساس تامین آب شرب جزء اولویت های شرکت تعریف و به مرحله اجرا درآمد و بر همین اساس احداث ایستگاه پمپ آب در فولادشهر در سال گذشته آغاز و اکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد مواجه است.

وی افزود: خط انتقال آب شرب نیز در فاز نخست به طول سه کیلومتر رفت و برگشت اجرایی شد و فاز دوم آن از مسکن مهر تا مخزن ذخیره ۲۰ هزار متر مکعبی در دست اجرا است، امسال به دلایل کمبود آب، شاهد برخی نواقص در حوزه آبرسانی در مسکن مهر بودیم و پیش بینی های انجام شده تنها تسکین دهنده این مشکل بود.

شیروانی با بیان اینکه آموزش و پرورش مکلف به پیش‌بینی فضای آموزشی مورد نیاز در شهرهای جدید بوده، گفت: لازم است با احداث مدرسه در شهر جدیدی همچون  فولادشهر ، فضاهای آموزشی لازم برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شود.

مدیرعامل شرکت عمران فولادشهر ادامه داد: کمبود فضای خدماتی یکی دیگر از چالش های پیش روی شرکت عمران در فولادشهر و مسکن مهر فولادشهر به شمار می آمد که در ابتدای سال ۱۳۹۶ به صورت همزمان احداث شش مدرسه در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد پنج باب مدرسه تکمیل شده که سه باب آن در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید البته دو باب از این مدارس نیز به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد:تهیه طرح تفصیلی شهر جدید فولادشهر از دیگر مسایل مهم پیش روی شرکت عمران است چراکه با توجه به افزایش جمعیت در فولاد شهر نیاز است در خصوص مباحثی چون پایانه حمل و نقل مسافر و حمل و نقل بار، میدان میوه و تره بار، پارکینگ خودروهای سنگین و... تصمیم گیری شود. در حال حاضر فقدان طرح تفصیلی مشکلاتی را برای شهر به همراه داشته بنابراین باید پیشنهادی در قالب طرح تفصیلی ارایه شود تا پاسخگوی نیازها و انتظارات شهر باشد.

شیروانی عنوان کرد: نباید فراموش کرد طرح تفصیلی فولاد شهر نخستین سری نسل جدید طرح های تفصیلی است که علاوه بر شرح خدمات جدید، رویکرد حوزه طراحی شهری در آن دخالت دارد و خوشبختانه مطالعات طرح تفصیلی شهر جدید فولادشهر به اتمام رسیده و مراحل پایانی تصویب این طرح در دست اقدام است.

کد خبر 350847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.