نباید خشکسالی، سد راه توسعه شهرضا شود

شهرضا - فرماندار شهرضا با اشاره به استقرار بزرگترین شهرک صنایع شیمیایی کشور در این شهرستان، گفت: نباید اجازه دهیم مشکلاتی همچون خشکسالی به مانعی در مسیر توسعه شهرستان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد در همایش هم‌اندیشی فعالان اقتصادی شهرستان‌های شهرضا و دهاقان که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: وجود بازار سنتی شهرضا نشان می‌دهد، این شهرستان از حدود ۹۰۰ سال قبل به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری منطقه مشهور بوده است.

وی استقرار شهرضا در کنار جاده ترانزیت شمال – جنوب کشور را یکی از مهم ترین مزایای سرمایه‌گذاری این شهرستان برشمرد و افزود: این مسئله سبب تسهیل فرایند داد و ستد و صادرات کالا و خدمات از این منطقه شده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به وجود اراضی وسیع در این شهرستان، گفت: این اراضی زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع و توسعه کشاورزی را فراهم کرده است.

رفیعی نژاد با بیان اینکه نزدیکی شهرضا به مرکز استان و صنایع تولید فولاد امکان استقرار صنایع بزرگ را در این شهرستان فراهم کرده است، تصریح کرد: استقرار بزرگ ترین شهرک تولید صنایع شیمیایی کشور در این شهرستان، ضرورت توجه بیشتر برای توسعه صنایع در آن را دوچندان کرده است.

وی اظهار کرد: برای ایجاد هر شغل، سرمایه‌گذاری در حدود یکصد میلیون تومان نیاز است، در حالی که در بخش تجارت شهرضا با حدود ۲۰ میلیون تومان امکان ایجاد یک شغل جدید وجود دارد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه قوانین نیازمند بازنگری هستند، تأکید کرد: قوانین موجود در زمان رونق اقتصادی و فراوانی نزولات جوی وضع شده و لازم است این قوانین باتوجه به شریط فعلی کشور اصلاح شود.

وی گفت: نباید اجازه دهیم مشکلاتی همچون خشکسالی به مانعی در مسیر توسعه شهرستان تبدیل شود.

کمبود نقدینگی در بخش کشاورزی دهاقان

علی اصغر قاسمیان، فرماندار دهاقان نیز در این همایش با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری این شهرستان، تصریح کرد: شهرستان دهاقان مهمت رین قطب تولید محصولات گلخانه‌ای در بخش مرکزی کشور است.

وی خشکسالی را از مهم ترین چالش‌های فراروی بخش کشاورزی این شهرستان برشمرد و افزود: سردرگمی بانک‌ها در اجرای دستورالعمل اجرایی بند «خ» ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه در زمینه استمهال تسهیلات بانکی کشاورزی، بهره برداران این عرصه را با مشکلاتی در زمینه کمبود نقدینگی مواجه کرده است.

فرماندار دهاقان با بیان اینکه معافیت بخش کشاورزی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به سود بهره‌برداران این بخش است، ادامه داد: مالیات به صورت استانی باید توزیع شود تا همه شهرستان‌ها از مزایای آن برخوردار شوند.

قاسمیان با بیان اینکه واگذاری تسهیلات دولتی توسعه پایدار روستایی نقش مؤثری در توسعه این مناطق داشته است، خاطرنشان کرد: در سال جاری دهاقان مقام نخست جذب این اعتبارات را در میان سایر شهرستان‌های استان کسب کرده است.

کد خبر 350827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.