طرح ممنوعیت تردد تک‌سرنشینان بررسی می‌شود

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح ممنوعیت تردد خودروهای تک سرنشین در هفته یک روز در سه کارگروه مطالعاتی، فرهنگی، اجتماعی و قانونی بررسی کارشناسی خواهد شد.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت تقاضای سفر از موضوعات مهمی است که در زمینه کنترل ترافیک همواره مطرح می‌شود در این راستا طرح‌های مختلفی برای مدیریت ترافیک ارایه شده است.

وی افزود: میل به استفاده از خودروهای شخصی به دلیل ارزان بودن سوخت و خودرو متأسفانه افزایش یافته و مشکلاتی همچون آلودگی هوا و ترافیک را به شهرها به خصوص کلان‌شهرها تحمیل کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد خودروهای در حال تردد تک سرنشین هستند، به پیشنهاد شهردار اصفهان طرح ممنوعیت تردد خودروهای تک سرنشین در دستور کار قرار گرفت.

صلواتی خاطرنشان کرد: در این راستا سه کارگروه مطالعاتی، فرهنگی، اجتماعی و قانونی تشکیل شد تا این طرح را مورد بررسی قرار دارد، سیاست این است که بتوانیم شهروندان را به سمت سفرهای دسته جمعی تشویق کنیم، در واقع باید بتوانیم در سفرهای تحصیلی، کاری و اداری هم‌پیمانی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: این طرح در مرحله مطالعات کارشناسی است و باید به صورت لایحه تقدیم شورای شهر شود و چنان‌چه مورد موافقت شورای شهر و شورای ترافیک استان قرار گرفت، اجرایی خواهد شد.

کد خبر 350823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.