افزایش سهم شهرضا از آلایندگی صنایع استان

شهرضا – نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم شهرضا از آلایندگی مجتمع فولاد مبارکه و نیروگاه برق جنوب استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی ظهر امروز (سه‌شنبه) در همایش هم‌اندیشی فعالان اقتصادی شهرستان‌های شهرضا و دهاقان که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، با تأکید بر ضرورت افزایش تعامل مردم و مسئولان، اظهار کرد: تعاملات مسئولان نیز باید با هدف رفع مشکلات مردم و به دور از دیدگاه‌های سیاسی باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی سرمایه‌گذاران ایثارگران عرصه اقتصادی هستند، تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا جایی که امکان دارد، مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی برطرف شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضع قانون های جدید در حوزه امور مالیاتی مناسب نیست، تصریح کرد: قوانین اصلاحاتی نیاز دارد که نمایندگان انجام می‌دهند، اما مسئله بسیار مهم دخالت‌هایی است که در زمینه تفسیر قوانین انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مرجع قانونی تفسیر قوانین مشخص است و دیگر نیازی نیست تا دیگران با برداشت‌های سلیقه‌ای در این زمینه دخالت کنند، چون این اقدامات در نهایت به افزایش بروکراسی اداری و مشکلات مردم منجر می‌شود.

محمودی تأکید کرد: قوانین برای همه استان‌های کشور در مجلس شورای اسلامی و به صورت یکسان وضع می‌شود، اما متأسفانه برداشت‌های بی جا، سخت‌گیری زیاد و تفسیرهای ناروا باعث تشدید بروکراسی اداری در استان اصفهان شده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است وزارت اقتصاد و دارایی هرچه سریع‌تر لایحه جامع مالیاتی را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند، زیرا تا پایان امسال مهلت سه ساله آن به اتمام می‌رسد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۹۷ تأکید شد که مالیات هر منطقه در همان جا هزینه شود، اما متأسفانه این قانون در عمل اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده، سهم شهرضا از آلایندگی مجتمع فولاد مبارکه و نیروگاه برق جنوب استان افزایش یافت.

محمودی تصریح کرد: سهم استان اصفهان از تسهیلات فراگیر روستایی، کمترین میزان در میان سایر استان‌های کشور است، زیرا سخت‌گیری و بروکراسی سنگین اداری مانع جذب بسیار این تسهیلات شده است.

وی تأکید کرد: باید همه پرژه‌های عمرانی در شهرستان و سایر مناطق استان، دارای پیوست رسانه‌ای باشد تا مردم از فرایند اجرای طرح‌ها و خدمات باخبر شوند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در پروژه بزرگی همانند تکمیل فاضلاب شهری شهرضا، اطلاع رسانی خبری و رسانه‌ای بسیار ضروری است، زیرا بخش مهمی از آنچه انجام می‌شود، نیازمند مشارکت مردم است.

محمودی با تأکید بر ضرورت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا، تصریح کرد: هیچ مشکل قانونی در این زمینه باقی نمانده و راه‌اندازی این منطقه نیازمند همکاری مسئولان است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا معضل بیکاری منطقه و استان را رفع می‌کند.

کد خبر 350819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.