اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

شهرضا-معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس در حال بازنگری است و پس از انعکاس مشکلات و مطالبات فعالان اقتصادی ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اسماعیل جلیلی ظهر امروز(سه شنبه) در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی شهرستان های شهرضا و دهاقان که در فرمانداری شهرضا برگزار شد با بیان اینکه فعالان اقتصادی مهم ترین رکن اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار کرد: تلاش های زیادی از سوی دولت مردان و نمایندگان مردم در مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی انجام شده است که نتایج سودمند آن را در آینده مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: در طول سالیان گذشته نوسانات اقتصادی زیادی ایجاد شده که در کنار برخی سوء استفاده های گروه های داخلی و خارجی به مشکلات زیادی منجر شده است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: رویکرد سیاسی برخی افراد که تا تخریب مسئولان نیز پیش رفته تا اهداف خود را دنبال کنند بر مشکلات افزوده، اما بصیرت سیاسی در حدی است که به این مسائل توجه نکنیم.

جلیلی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: نهیب ایشان خطاب به سوء استفاده کنندگان خارجی و تذکر به فرصت طلبان داخلی بار دیگر ثابت کرد ولایت پشتیبان محکمی برای مردم و مسئولان برای رفع مشکلات موجود است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی رسالت مسئولان برای ارایه خدمات و رفع مشکلات موجود سنگین‌تر است، اظهار کرد: همه تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولتی در راستای تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: کشور برای اداره امور خود نیازمند درآمد است و مالیات به عنوان یک منبع درآمد عمومی محسوب می‌شود.

جلیلی اضافه کرد: فرایند بهینه سازی اخذ مالیات به ویژه مالیات بر ارزش افزوده از سوی مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی دنبال می‌شود.

وی از بازنگری لایحه قانونی مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی خبرداد و افزود: در فرایند بررسی‌های کارشناسی این لایحه، نگرانی‌ها و مشکلات فعالان اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برخی تغییرات بر لایحه ارزش افزوده اثر گذاشته است، اظهار امیدواری کرد: این تغییرات، لایحه را از مسیر خود خارج نکرده و در نهایت منجر به رفع مشکلات موجود شود.

جلیلی با بیان اینکه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در نهایت منجر به اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی مناطق مختلف می‌شود، اظهار کرد: اشکالات اجرایی در فرایند اخذ این مالیات وجود دارد که باید باهدف تخصیص منابع بیشتر به مناطق کمتر برخوردار، اصلاح شود.

وی وظیفه اصلی نظام بانکی را تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی دانست و تأکید کرد: در همه جهان از مدل بازار سرمایه برای رفع مشکلات نظام بانکی و اقتصادی استفاده می‌کنند که متأسفانه در ایران کمتر به آن توجه شده است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی عدم انعطاف قانونی را از مشکلات دیگر حوزه اقتصاد کشور برشمرد و افزود: این مسئله مانع ریسک‌پذیری و جسارت مدیران در ارایه خدمات براساس شرایط موجود هر منطقه شده است.

جلیلی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا را یکی از اولویت‌های اقتصادی استان اصفهان برشمرد و افزود: با پیگیری مستمر نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، موانع اجرایی در این زمینه برطرف و به زودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، در پایان این همایش فعالان صنعتی و کشاورزی و اصناف هر دو شهرستان، در کارگروه‌های تخصصی با حضور مسئولان ارشد وزارت اقتصاد و دارایی، مهم ترین مشکلات خود را مطرح کردند.

کد خبر 350817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.